//
کدخبر: ۸۰۰۹ //
در آستانه 22 بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی:

پیام صلح را جایگزین خشم و نفرت کنیم

لطیف صفری؛ آتش نزدن پرچم این کشور، گامی به سوی احترام به نماد ملی و مردم آمریکاست.

پیام صلح را جایگزین خشم و نفرت کنیم

 

به گزارش فرتاک نیوز: در آستانه 22 بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران بروال معمول با حضور گسترده در راهپیمائی و جشن بزرگداشت این رویداد تاریخی بار دیگر قدرت و اقتدار ملی خود را به نمایش می‌گذارد.

 

در سنوات گذشته مردم خشمگین از سیاست‌های خصمانه و استکباری امریکا و اسرائیل غاصب، در مناسبت‌های مختلف ازجمله این جشن ملی با سردادن شعارهای خشن و لگدکوب کردن و به آتش کشیدن پرچم آن‌ها مراتب نفرت و انزجار خود را از اعمال ضد بشریشان نشان دادند.

 

تکرار این مساله آنهم به صورت همه‌گیر و مشارکت دولت و ملت بگونه‌ای محکم و ریشه‌دار گردیده که در قامت یک تابو جلوه گر است. بطوری‌که از ترس نکوهش عمومی منتقدان خیرخواه سیاست کشور هم زبان در کام کشیده و در این باره سکوت اختیار کرده‌اند.

 

 نظر به اینکه پرچم نماد ملی مردم هر کشور است و آمدن رفتن حاکمان هم در رنگ و ترکیب و بالا و پایین بودن آن تاثیری ندارد و از طرفی جدال بین حاکمان امری عادی است و نمی توان تصور کرد در گوشه‌ای از جهان بین دو یا چند کشور کشمکش و درگیری و نزاع وجود نداشته باشد (مگر اینکه انشاالله با ظهور حضرت مهدی عج صلح و آرامش بر اطراف و اکناف جهان حکمفرما شود).

 

اکنون که در اطراف کشور ما هم با تحریک و دخالت امریکا و جمعی از حاکمان عرب و روسیه و اسرائیل و ... در کشورهای عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن و افغانستان جنگ و خونریزی و آوارگی و ... در جریان است و ده‌ها بهانه برای ایجاد و ادامه این اختلافات وجود دارد و موضوع این اختلافات هم ربطی به نماد ملی کشورها یعنی پرچم آن‌ها ندارد و پرچم در واقع نماد همبستگی ملی همه مردمان یک سرزمین است و نه متعلق به دولت یا بخشی از مردم!

 

بنابراین لگدکوب کردن و آتش زدن پرچم هیچ ارزشی نمی‌آفریند ولی تا بخواهی بر طبل نفرت و اختلاف نواخته می‌شود.

 

لذا بهتر است با تدبیر بزرگان نظام راه و رسم پیشین را تغییر داده و روشی نو در پیش گرفته شود بگونه‌ای که پیام صلح و دوستی را به آن بخش از مردم آمریکا بدهیم که در مقابل یاوه گوئی‌ها و رفتار نژاد پرستانه ترامپ نسبت به ایرانیان و مردمان مسلمان این 7 کشور به مبارزه برخواسته‌اند.

 

بخصوص اینکه دستگاه قضائی و نهادهای علمی و حقوق بشری هم در حمایت از ایرانیان با آن مردم همنوا شده‌اند و فعلاً لگامی بر نعره کشی‌های ترامپ زده‌اند.

 

لذا خوبست در این مراسم با عظمت ضمن پایداری بر استمرار مواضع خود در مقابل دولت آمریکا از آتش زدن پرچم این کشور صرفنظر کنیم.

 

که گامی به سوی احترام به نماد ملی و مردم آمریکاست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان