//
کدخبر: ۶۶۱۸ //

راه ۷۳۴ روستای آذربایجان غربی همچنان مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: راه ارتباطی 734 روستای استان در شهرستان های مختلف استان بسته است و تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای بسته شده ادامه دارد.

 راه 734 روستای آذربایجان غربی همچنان مسدود است

به گزارش فرتاک نیوز عبدالحسین علی اکبری پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، بیشترین راه روستایی مسدود مربوط به ارومیه است و تعداد روستاهای مسدود در مرکز استان به 400 روستا می رسد.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن، 80 روستای چالدران، 25 روستای میاندوآب، 70 روستای پیرانشهر و 20 روستا هر کدام از شهرهای خوی و شاهین دژ در حال حاضر بسته هستند.

وی ادامه داد: همچنین 2 روستای مهاباد و بوکان، هشت روستای اشنویه، پنج روستای چایپاره، هشت روستای پلدشت، پنج روستای سردشت، 20 روستای تکاب و یک روستای نقده، هشت روستای شوط و 60 روستای سلماس مسدود است و عملیات راهداری در آنها جریان دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از شهروندان آذربایجان غربی خواست تا اطلاع ثانوی از تردد غیرضروری در جاده های استان خودداری کنند و در صورت لزوم لوازم ایمنی را به همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا از 12 هزار کیلومتر جاده آذربایجان غربی، هفت هزار و 800 کیلومتر روستایی، سه هزار و 800 کیلومتر راه آسفالت فرعی، اصلی و بزرگراه و نزدیک به 400 کیلومتر راه شوسه و خاکی است.

راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی دارای 14 اداره راهداری و 67 اکیپ عملیاتی شامل 29 باب راهدارخانه ثابت و بین راهی، 15 باب راهدارخانه مرکزی و 23 باب راهدارخانه کانکسی، سیار و استیجاری است.

آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن سه میلیون و 300 هزار تن است؛ این استان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی بوده و سالانه به طور متوسط بین 300 تا 450 میلیمتر بارندگی دارد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان