//
کدخبر: ۶۳۶۸ //

۱۸ تن پنیر از آستارا به روسیه صادر شد

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از صادرات محموله پنیر خامه ای به وزن 18 تن از مرز زمینی گمرک این شهرستان به کشور روسیه خبر داد.

 18 تن پنیر از آستارا به روسیه صادر شد

به گزارش فرتاک نیوز بهرام پور ضرب عصر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: 18 تن پنیر خامه ای به ارزش 64 هزار دلار با مجوز اداره کل دامپزشکی استان مازندران و نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا، به روسیه صادر شد.

وی با اشاره به اینکه امسال برای پنجمین بار پنیر خامه ای از مرز زمینی آستارا صادر می شود، اضافه کرد: پیش از این 146 هزار و 674 کیلوگرم از آن به ارزش 457 هزار و 508 دلار از مرز زمینی آستارا به روسیه صادر شده بود.

پور ضرب با اشاره به اینکه بازار عرضه و تقاضای پنیر خامه ای مازندران در روسیه مطلوب است، اظهار کرد: برای حضور موثر در بازار پر رقیب روسیه تلاش می کنیم و دستیابی به آن، ارتقای کیفیت تولید داخلی و بازاریابی مناسب را می طلبد.

اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور مجوز خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی در مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.

شهرستان بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی محسوب می شود.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۳۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان