//
کدخبر: ۶۰۱۳۹ //
وزیر بهداشت تاکید کرد

اقامه دعوی علیه پیمانکاران برخی از بیمارستان‌های اسلام آباد غرب

وزیر بهداشت گفت: برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستانهای سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستانها اقامه دعوی می‌کنیم.

اقامه دعوی علیه پیمانکاران برخی از بیمارستان‌های اسلام آباد غرب
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدحسن قاضی زاده هاشمی اظهار کرد:  تمام دستگاه‌های اجرایی و به ویژه نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور پررنگی در مناطق زلزله زده داشتند.

 

وی تصریح کرد: بیشترین امتیاز در حادثه زلزله غرب کشور را باید به مردم پرتلاش، دلاور و کم توقع این مناطق داد ضمن اینکه توزیع امکانات در مناطق زلزله زده، مناسب نیست و مدیریت محیطی توزیع مایحتاج به ویژه در مورد نیازهایی که برای ساعات شب و سردی هوا ضرورت دارد، باید اصلاح شود.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: شاخص تخت بیمارستانی در کرمانشاه 1.5 تخت به ازای هر هزار نفر و تعدادی از بیمارستانهای کرمانشاه، دارای قدمت بالایی است اما با این وجود، اقدامات بهداشتی و درمانی در زلزله غرب کشور، قابل قبول بوده است.

 

وی افزود: تا کنون به 7613 مصدوم، خدمات درمانی و اورژانس ارائه شد، حدود 1000 نفر از مصدومان، بستری و 280 مصدوم نیز به سایر استانها از جمله تهران و البرز منتقل شدند ضمن اینکه 269 نفر از موارد فوتی قبل یا ابتدای ورود به بیمارستانها، جان خود را از دست داده‌اند و حدس بنده این است که تعداد فوتی‌ها افزایش می‌یابد زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می‌شود.

 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد‌: با کمک ارتش و سپاه، بیمارستانهای صحرایی در مناطق زلزله زده، ایجاد شدند و هوانیروز در انتقال مصدومان، کمک بسیار زیادی به ما کرد علاوه بر اینکه 7  شهر استان کرمانشاه و 1900 روستای این استان درگیر زلزله هستند.

 

وزیر بهداشت افزود: برخی از مراکز درمانی در استان کرمانشاه مانند بیمارستانهای سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب آسیب دیدند که حتما علیه پیمانکاران و مجریان این بیمارستانها اقامه دعوی می‌کنیم و برای بازسازی بیمارستان سید الشهدا سرپل ذهاب به حدود 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و امروز لیست نیازها و اعتبارات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهم داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۰۱۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان