//
کدخبر: ۵۶۲۰۸ //
استاندار کرمانشاه:

فرمان اقتصاد مقاومتی را به دست اقتصاد دانش‌بنیان بدهیم

استاندار کرمانشاه گفت: باید فرمان اقتصاد مقاومتی را به دست اقتصاد دانش‌بنیان بدهیم.

فرمان اقتصاد مقاومتی را به دست اقتصاد دانش‌بنیان بدهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که امروز (25 مهر) برگزار شد، اقتصاد مقاومتی را یکی از اولویت‌های اصلی دولت دانست که همه توان خود را برای اجرای آن گذاشته است.

 

وی با اشاره به اهمیتی که رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور برای اقتصاد مقاومتی قائل هستند، یادآوری کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی از نظر اهمیت با جلسات هیات دولت برابری می‌کند.

 

استاندار کرمانشاه از اجماعی که در کل کشور و بین سه قوه بر روی اقتصاد مقاومتی وجود دارد هم یاد کرد و ادامه داد: باید این فرصت را برای استفاده بهمینه از اقتصاد مقاومتی غنیمت بشماریم.

 

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، در برنامه ششم توسعه نیز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با جدیت لحاظ شده است.

 

بازوند با اشاره به 24 رویکردی که برای اقتصاد مقاومتی تعریف شده، اظهار کرد: از این تعداد یازده مورد بر مردمی کردن اقتصاد مقاومتی تاکید دارد و از همین رو باید اقتصاد مقاومتی را به فرهنگی عمومی برای مردم تبدیل کنیم.

 

وی معتقد است، اقتصاد مقاومتی باید بگونه‌ای پیش برود که مردم آن را قبول و اثرگذاری سیاست‌های آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

 

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته موانع و مشکلات فراوانی هم پیش روی اقتصاد مقاومتی وجود دارد که باید بتوانیم این موانع را هم برداریم.

 

به گفته این مسئول، یکی از این مشکلات و دشمن اصلی اقتصاد مقاومتی قاچاق سالانه 15 تا 17 میلیارد دلار کالا است که گریبان کل کشور را گرفته و باید با آن برخورد شود.

 

بازوند بر لزوم پیاده کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان هم تاکید کرد و افزود: اگر خواهان اثرگذاری اقتصاد مقاومتی، جبران عقب ماندگی‌های اقتصادی و توسعه در استان هستیم باید فرمان اقتصاد مقاومتی را به دست اقتصاد دانش بنیان بدهیم که لازمه اقتصاد دانش بنیان نیز علم و دانایی است.

 

وی با اشاره به بعد درون‌زایی اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: برای تحقق این بعد باید از همه ظرفیت‌های انسانی استان فارغ از هر تفکری که وجود دارد و البته از همه ظرفیت‌های اقتصادی استفاده کنیم.

 

استاندار کرمانشاه در خصوص بعد برون گرایی اقتصاد مقاومتی نیز گفت: بزرگترین ایراد ما در بعد برون گرایی بلند نبودن دیپلماسی تجارت است که نمی‌دانیم چطور باید با بازارهای مجاور خود مذاکره کرده و در آنها جا باز کنیم.

 

بازوند بر لزوم افزایش تولیدات داخلی استان و خصوصا بعد صادراتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تاکید کرد و یادآور شد: استفاده از کالاهای تولیدی داخل استان نیز از زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

وی با بیان اینکه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی که برای استان تعریف می‌شود باید تاثیر قابل توجهی در شاخص‌های توسعه و همچنین زندگی مردم داشته باشد، اظهار کرد: نباید برنامه‌های معمول خود را به عنوان اقتصاد مقاومتی تعریف کنیم.

 

وی در پایان از اهمیت برگزاری مستمر جلسات اقتصادی مقاومتی یاد کرد و افزود: جلسات اقتصاد مقاومتی از حساس ترین و مهمترین جلسات استان است که باید حداکثر هر 15 روز یکبار برگزار شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۲۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان