//
کدخبر: ۵۶۰۹۰ //
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

"قره سو" فرصتی استثنایی برای کرمانشاه است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه قره سو را یک ظرفیت و فرصت استثنایی برای کرمانشاه و رونق و توسعه گردشگری آن عنوان کرد.

"قره سو" فرصتی استثنایی برای کرمانشاه است
به گزارش فرتاک نیوز،

جلیل بالایی  با بیان اینکه عبور رودخانه در شهر یکی از بهترین ظرفیت های گردشگری دنیا محسوب می شود، گفت: خوشبختانه کرمانشاه از این موهبت و ظرفیت برخوردار است.

 

بالایی با تاکید بر لزوم حمایت جدی از پروژه ساماندهی قره سو گفت: در سالهای گذشته اجرای این پروژه به میراث فرهنگی و شرکت توسعه گردشگری واگذار شد. در همان سالها 1800 متر از پروژه توسط شرکت توسعه گردشگری ساماندهی شد.

 

بالایی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی این میزان از پروژه که حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا پالایشگاه را شامل میشود حدود هفت میلیارد تومان هزینه شد.

 

این مسئول با بیان اینکه قره سو با دو مشکل ورود فاضلاب و برداشت غیرمجاز آب توسط کشاورزان بالادست مواجه است، اظهار کرد: متاسفانه حق آبه ای که شرکت آب منطقه ای به این رودخانه اختصاص می دهد با برداشت غیرمجاز آب توسط کشاورزان بالاست عملا به قره سو نمی رسد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه هم اکنون مجری این پروژه شهرداری است، گفت: در حال حاضر شرکت توسعه گردشگری و میراث فرهنگی در قبال این پروژه وظیفه اجرایی ندارند، اما قطعا از تمام ظرفیت ها برای پیشبرد این پروژه استفاده می کنیم.

 

بالایی با بیان اینکه قره سو فرصتی استثنایی برای کرمانشاه است و باید از این فرصت بهره برد، تاکید کرد: ساماندهی قره سو یعنی ایجاد یک ظرفیت گردشگری منحصر به فرد در شهر و اجرای پروژه در وهله اول به سود گردشگری استان خواهد بود.

 

وی یادآور شد: با ساماندهی پروژه مراکز تفریحی، اقامتی و گردشگری در حاشیه رودخانه برپا شده که تاثیر بسیاری در رونق گردشگری شهر خواهد داشت.

 

بالایی با اشاره به اهمیت پروژه قره سو برای شهر کرمانشاه و رونق گردشگری و اشتغال در آن گفت: همه باید تلاش کرده و حمایت های لازم در راستای اجرای این پروژه را داشته باشیم.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۰۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان