//
کدخبر: ۵۲۰۲ //

رئیس اتاق اصناف: اصناف در دولت یازدهم به جایگاه واقعی خود رسیدند

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در طول سال های قبل از دولت روحانی اصناف جایگاه مناسبی نداشتند ولی در دولت یازدهم به جایگاه واقعی خود رسیدند.

 رئیس اتاق اصناف: اصناف در دولت یازدهم به جایگاه واقعی خود رسیدند

به گزارش فرتاک نیوز، علی فاضلی شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید اتاق اصناف آران و بیدگل افزود: برای اولین بار در برنامه ششم توسعه جا باز کردیم و عضو شواراهای عالی کشور از جمله شورای عالی صادرات شدیم.

وی با بیان این که هرجا سیاست گذاری اقتصادی است ردپای اتاق اصناف وجود دارد افزود: در دولت یازدهم اصلاح قانون نظام صنفی در دستور کار قرار گرفته است که بر اساس آن کار باید به دست مردم بیفتد.

وی بیان کرد: آن هایی که سه و نیم دهه از رانت اقتصادی استفاده می کردند به سختی کار را واگذار خواهند کرد که اصناف باید مقاومت کنند و با عمل در عرصه اقتصاد با قدرت حرکت کنند.

فاضلی گفت: در شرایطی که دنیا برای ما خط قرمز ترسیم کرده است شرایط مطلوبی داریم و در حوزه های راه، پزشکی، دفاعی و تربیت نیروی انسانی کارآمد حرف اول را می زنیم.

وی با بیان این که در مباحث اقتصادی اشکالاتی داریم تصریح کرد: دو فرصت را از دست دادیم یکی در زمانی که بیش از 800 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم و از آن درآمد درست استفاده نکردیم و اگر 20 درصد آن را به صندوق توسعه ملی واگذار می کردیم در اقتصاد و اشتغال حرف اول را می زدیم.

وی ادامه داد: فرصت دیگر زمانی بود که رشد 8 درصد سالانه را تدوین کردیم ولی نتوانستیم سهم بهره وری دو و نیم درصدی را محقق کنیم و به نیم درصد رساندیم.

رئیس اتاق اصناف ایران به نقش اصناف در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: اولین قشری که به ندای امام راحل لبیک گفت اصناف بودند.

وی با اشاره به این که هم اکنون نیز دشمن جنگ اقتصادی را شروع کرده است افزود: رهبر فرزانه انقلاب بارها به نقش مهم اصناف اشاره کردند و اصناف باید فارغ از مسائل جناحی و دعواهای سیاسی گوش به فرمان رهبری باشند.

وی نگاه به فرصت های داخلی را محور اصناف دانست و گفت: اگر به سمت دانش بنیان کردن بنگاه ها حرکت کنیم به توسعه اقتصادی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب خواهیم رسید.

ساختمان جدید اتاق اصناف آران وبیدگل در زیربنای 850 متر مربع در چهار طبقه شامل سالن اجتماعات، سالن جلسات،اتاق کسبه و مهمانسرا احداث شده است.

برای بهره برداری از این ساختمان بیش از 15 میلیارد ریال از محل در آمدهای اتحادیه های اصناف شهرستان و کمک یک میلیارد ریالی خیر هزینه شده است.

شهرستان آران و بیدگل با 100 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان