//
کدخبر: ۵۲۰۱ //

بازدید رئیس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از طرح توسعه حرم امام حسین(ع)

رئیس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) و صحن بانو زینب کبری(ع) بازدید بعمل آوردند.

 بازدید رئیس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از طرح توسعه حرم امام حسین(ع)

به گزارش فرتاک نیوز،جمعی از مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات به همراه محمدرضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، عامر کعبی نماینده مردم آبادان و عضو این کمیسیون ؛ از طرح های توسعه حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ونیز صحن بانو زینب کبری(س) دیداری غیر رسمی بعمل آوردند.

عامر کعبی نماینده مردم آبادان در این باره به ایرنا گفت:این بازدید زیارتی با هدف اطلاع از روند پیشرفت پروژه های توسعه عتبات عالیات بویژه صحن مقدس حضرت سید الشهدا(ع) و صحن حضرت عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) برنامه ریزی شد.

کعبی با اشاره به لزوم مقاوم سازی بارگاه و تغییر گنبد فعلی که بسیار فرسوده و قدیمی است افزود: گنبد فعلی از نوع خشتی به وزن 1200 تن است که قدمتی 150 ساله دارد و با توجه به سیل مشتاقان و محبّانی که از سراسر جهان بویژه ایران اسلامی به این مکان مشّرف می شوند لازم است که بازسازی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر تیم مهندسی از استان کرمان و با مدیریت پروفسور بنان ؛ در حال برنامه ریزی و طراحی و ساخت گنبد سازه فلزی با ارتفاع بیش از 7 متر و با وزن 230 تن هستند.

عامر کعبی در پایان گفت:در این دیدار اعتبار لازم برای توسعه ی این مکان مقدس ؛ 980 میلیارد تومان برآورد شد که در حال حاضر از محل نذورات شیفتگان آل عترت و طهارت در دو کشور عراق و ایران و دیگر کشورها تامین می شود.

وی ادامه داد: بعنوان یک مسلمان شیعه از عموم عشاق الحسین (ع) و دلدادگان آل عترت و طهارت درخواست دارم که با اختصاص نذورات مالی خود در بازسازی و نوسازی بارگاه های ملکوتی ائمه اطهار ( علیهم السلام ) در کشور عراق مشارکت کنند.

به گفته وی هیئت ایرانی در بدو ورود در فرودگاه نجف اشرف مورد استقبال استاندار این استان و رییس کمیسیون کشاورزی مجلس عراق قرار گرفت.

ش

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان