//
کدخبر: ۴۳۶۳ //
معاون شهردار سنندج:

مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کمتر در شهرداری اجرایی شدە است

معاون اداری مالی شهرداری سنندج گفت: مصوباتی که در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انجام می‌شود، کمتر در شهرداری‌ها اجرایی می‌شود چرا کە شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی هستند.

مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کمتر در شهرداری اجرایی شدە است

به گزارش فرتاک نیوز، لقمان حیدری امشب در سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که باید قانون شهرداری‌ها بازنگری شود.

معاون اداری مالی شهرداری سنندج گفت: برنامه‌های مالی شهرداری در خصوص مباحث سرمایه‌گذاری باید تغییر کند، چرا که ما یک قانون مربوط به بحث سرمایه‌گذاری در شهرداری نداریم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در آیین‌نامه مالی مربوط به خود، فعالیت لازم را انجام می‌دهد، افزود: نیازها طالب آن هستند که بحث سرمایه‌گذاری در قانون شهرداری‌ها آورده شود.                                                             

حیدری تصریح کرد: زمان در مورد بحث سرمایه‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که سرمایه‌گذاران همدیگر را پیدا کرده و بیان مشکلات موجود تأثیرات منفی بر سرمایه‌گذاری‌های آتی خواهد گذاشت.

معاون اداری مالی شهرداری سنندج افزود: بحث دیگری که مطرح است، سقف بالای سرمایه‌گذاری‌ها و رقم بسیار بالای آن است و در حد مصوبات شورا نیست.

حیدری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری باید به گونه‌ای باشد که بتواند تأثیر لازم را داشته باشد و اگر در سطح شهر انجام نشود، حداقل مربوط به یک منطقه خاص شهری باشد اما متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم یک سقف ریالی مشخصی را از مصوبات شورا بیرون بکشیم چون یک سری مشکلات حقوقی گریبان‌گیر ما بودە است.

وی در ادامە بیان کرد: مصوباتی که در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی انجام می‌شود، کمتر در شهرداری‌ها اجرایی می‌شود چرا کە شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی هستند و متاسفانه ما کمتر توانسته‌ایم از این مصوبات استفاده کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه در نهایت یک اقدامات اساسی در مقاطع مختلف زمانی در این راستا صورت گرفته است، تصریح کرد: به سبب آنکه یک فلوچارت واحد یا آیین‌نامه ویژه درباره نحوه اجرای کار از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها، به شهرداری‌ها ابلاغ نشده است، روند روبه رشدی در این کار نداشته‌ایم و در این مقطع زمانی با مشکلات بسیاری در زمینه سرمایه‌گذرای در سطح استان برخورداریم.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان