//
کدخبر: ۴۳۴۰ //

دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به کاربری برنامه اینترنتی

عامل دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربری یک برنامه تحت وب متعلق به یکی از شهروندان در اراک شناسایی و دستگیر شد

به گزارش فرتاک نیوز، سرگرد "مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی مراجعه شکایت یکی از شهروندان مبنی بر دسترسی غیرمجاز به یک برنامه تحت وب این شهروند توسط شخصی ناشناس در فضای مجازی موضوع مورد پیگیری کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد شخصی ناشناس با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری شاکی در یک برنامه اینترنتی اقدام به تغییر داده ها و انسداد دسترسی وی به آن را کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی و دستگیری متهم در خاطر نشان کرد: متهم به سوء استفاده از اعتماد شاکی به خاطر ارتباط فامیلی اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سرگرد نوروزی در پایان با اشاره به ماده 8 از مبحث دوم قانون مجازات جرایم رایانه ای با موضوع تخریب و اخلال در داده ها یا سیستم های رایانه ای و مخابراتی افزود:هرکس به طور غیرمجاز داده دیگری را از سیستم های رایانه ای یا مخابراتی یا حامل های داده حذف یا تخریب یا مختل یا غیرقابل پردازش کند‌ به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد

 

منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان