//
کدخبر: ۴۲۸۶۲۷ //
مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رسالت مهم حوزه فرهنگ و هنر تبیین مجاهدت‌ها در مواجهه با مسائل است

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسالت مهم حوزه فرهنگ و هنر تبیین مجاهدت‌ها در مواجهه با مسائل است.

رسالت مهم حوزه فرهنگ و هنر تبیین مجاهدت‌ها در مواجهه با مسائل است
به گزارش فرتاک نیوز،

"مهدی رمضانی چابک" مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم مدیر‌کل پیشین و معارفه سرپرست جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد:کرمانشاه به تعبیر رهبر‌معظم انقلاب سینه ستبر ایران اسلامی است و اگر نماد مقامت بر تارک این سرزمین نقش بسته است به دلیل مقاومت و پایمردی مردمان این دیار است.
وی افزود: آنچه در حال حاضر در فلسطین توسط دد‌منشان رقم خورده سالها قبل در استان کرمانشاه اتفاق افتاد ولی رسانه‌ای نبود که آن را منعکس کند.
رمضانی تصریح کرد: در آن زمان مردم استان کرمانشاه مقاومت را آموختند و آن را تعریف کردند و اگر امروز آرامشی در کشور داریم و سرمان در عرصه مقاومت بلند است به واسطه ایثارگری ‌های عزیزان این دیار است.
وی با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم در زمینه اصل عدالت فرهنگی، بازگشت مرجعیت فرهنگی، مردمی سازی و تقویت حوزه فرهنگ نیز گفت:در حوزه عدالت فرهنگی امروز زیرساخت‌هایی در نقاط مختلف کشور مهیا شده و در راستای تقویت بنیه فرهنگی نیز مقرر گردیده ۴۰۰ نیروی جدید در مجموعه فرهنگ و هنر کشور جذب شود که بیشتر در حوزه استان‌ها خواهند بود. همچنین پیشبرد و پیشرفت پروژه‌های عمرانی نیز به تدریج در حال انجام است.
مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: طی دو سال و نیم گذشته ۲۲۰ سالن سینما در کشور افتتاح شد و با احتساب دارا بودن ۵۰۰ سالن سینمای دیگر در کشور در حال حاضر ۷۵۰ سالن سینما داریم که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم این تعداد را به ۱۰۰۰ سالن برسانیم.
رمضانی اشاره‌ای هم به حوزه تقویت جریان‌های فرهنگی و میانی داشت و گفت: اگر قرار است کار بزرگی در کشور انجام شود باید مدیران به حوزه برون سپاری و میانی توجه نمایند و اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند.
به گفته رمضانی در اغتشاشات سال گذشته عده‌ای در صدد بودند حوزه فرهنگ‌ و هنر را به چالش بکشند ولی موفق نشدند و با تلاش اهالی فرهنگ و هنر در حال حاضر اجرا‌ی کارهای فرهنگی و هنری در استان‌های مختلف کشور در حال انجام است و ما نیز تمامی تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا از دغدغه اهالی فرهنگ و هنر در کشور بکاهیم‌.
وی رسالت مهم حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را تبیین مجاهدت‌ها و تلاش‌ها در مواجهه با مسائل استان عنوان کرد و افزود: امروز در جبهه خیر و جبهه شر تقابلی وجود دارد که با تدبیر می‌توان به تحقق اهداف جبهه خیر و نمایان کردن اهداف خبیثانه جبهه شر کمک کرد.
وی در پایان با تشکر از زحمات علی صفدری، پوریا جلالی را ظرفیت خوبی برای استان دانست و گفت: جلالی ارتباط خوبی با حوزه فرهنگ و هنر داشته و سوابقی نیز در حوزه فرهنگی شهرداری دارد که می‌تواند با ایجاد تعامل و همکاری با مدیران ارشد، نماینده ولی فقیه، شورای فرهنگ عمومی و مجموعه‌های فرهنگی در تقویت جبهه فرهنگی موثر باشد و با تکریم اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و پرسنل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گامی بلند در جهت رفع دغدغه‌های آنها بردارد تا شاهد شکوفایی بیش از پیش حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در کرمانشاه باشیم.
خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۶۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان