//
کدخبر: ۴۲۸۳۷ //

روستای «زرده» کرمانشاه هیروشیمای دوم

روستای «زرده» کرمانشاه هیروشیمای دوم

همزاد کویرم تب باران دارم

در سینه دلی شکسته پنهان دارم

در دفتر خاطرات من بنویسید

من هر چه که دارم از شهیدان دارم

روستای زرده در صبحگاه روز ۳۱ تیر ۱۳۶۷، چند روز پس از اعلام آتش‌بس و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران، به وسیلهٔ پنج بمب‌افک مسلح به بمب‌های شیمیایی متعلق به ارتش عراق بعثی مورد حمله قرار گرفت. در این حمله ۲۷۵ نفر از مردم که برای برگزاری جشن مذهبی در محل بارگاه حضرت داوود و بارگاه حضرت بابایادگار گردآمده بودند، جان خود را از دست دادند و ۱۱۴۶ نفر زخمی شده و یا به عوارض ناشی از استنشاق گازهای سمی دچار شدند. با توجه به اینکه روز مزبور، روز برگزاری جشن مذهبی بوده است، علاوه بر مردم روستا، از روستاهای دیگر نیز جمعیتی برای انجام نیایش به روستا آمده بوده است. جمعیت زرده در آن زمان ۱۷۰۰ نفر بود.

 

876080

 

درجمع خانواده‌های عزیز، بزرگوار و معزز ایثارگران،جانبازان  و شهدا جز تواضع، کرنش، احترام و این که بگویم شما به عنوان افتخار ایران و کشور و انقلاب اسلامی هستید چیز دیگری نمی‌توانم بگویم.

 

این که گفته می‌شود صاحبان اصلی انقلاب  ایثارگران، شهدا، جانبازان و خانواده‌های آنان هستند سخن درستی است. مگر بدون ایثار و شهادت انقلاب  و جنگ تحمیلی  پیروز می‌شد؟ مگر بدون ایثار و شهادت، ما شاهد امنیت و آرامش در کشور عزیزمان بودیم ؟

 

امروز فرصتی است که همه، با شهیدان تجدید خاطره کنند و در برابر صبر و گذشت خانواده‌هایشان سر تکریم فرود آورند.

 

42386

 

مردم زرده همواره و همیشه سربلند خواهند بود چراکه جنگ هشت ساله تحمیلی را با تمام وجو دخود و با گوشت و پوست خود لمس نمودند ودر برابر جنگی نابرابر و ویرانگر ایستادگی کردند و شهادت را یادگرفتند

 

شهدا، جانبازان وایثارگران زرده علاوه بر مقامات رفیع معنوی از مشعل داران پیروزی و آزادی و استقلال ملتند و ما هرچه داریم به برکت جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌ها و روحیه ی شهادت طلبانه آن‌هاست

 

مادران  و پدران شهدای زرده که عزیزانشان را از دست داده بودند با استقامت‌شان نشان دادند که ازلحاظ قوت و قدرت، حقیقتاً بی‌نظیرند.

 

شهدا، جانبازان و ایثارگران زرده به واقع سند افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سندی قاطع برای جنایت صدام و حامیانشان هستند.

 

با توجه به نقش پررنگ، قابل توجه و با اهمیت این منطقه و روستای زرده در به دوش کشیدن آثار، تبعات و ناملایمتی‌ها طی هشت سال جنگ تحمیلی که هنوز هم آسیب‌های آن ادامه دارد، لازم است توجه‌ای خاص و ویژه از سوی مسئولین امر به این روستا ومنطقه شود تا بتوانند حقوق خود را احقاق نمایند.

 

از جمله ارائه خدمات به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازانی که در طی این مدت مورد توجه قرار نگرفتند همچون رسیدگی به وضعیت معیشتی، درمانی و ..

 

ضمناً تقاضا دارم از سوی صاحبان امر برای عزیزان جانباز زیر25 درصد روستای زرده که دارای آسیب‌های اعصاب و روانی هستند  که قابل اندازه‌گیری نیست تسهیلات و خدماتی در نظر گرفته شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۸۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان