//
کدخبر: ۴۲۳۵۹۰ //

سهم ۱۰ درصدی موتورسیکلت‌ها در سوانح فوتی و جرحی استان کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در پنج ماه سپری شده از سال، موتورسیکلت ها به میزان 10 درصد در تصادفات فوتی و جرحی دخیل بوده اند.

سهم 10 درصدی موتورسیکلت‌ها در سوانح فوتی و جرحی استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ "کیخسرو دستغیب" اظهار داشت: رانندگان و سرنشینان موتورسیکلت ها سهم 9 درصدی از جان باختگان و سهم 8 درصدی از مصدومان تصادفات را به خود اختصاص داده که بیشتر حوادث آنان در جاده های دو طرفه به وقوع پیوسته است.
وی افزود: در تصادفات شبانه، تعداد متوفیان موتورسیکلت ها 2 برابر سوانح روزانه می باشد که بیانگر شدت حوادث آنان در شب ها بوده به نحوی که به ازای هر چهار تصادف شبانه یک نفر فوت کرده است.
رئیس پلیس راه استان یادآور شد: در ریشه یابی تصادفات شبانه موتورسیکلت ها مشخص شده بی تفاوتی رانندگان آن ها به نقص سیستم روشنایی موجب شده سایر وسایل نقلیه در هنگام سبقت، دور زدن و گردش ها نتوانند آنان را ببینند و یا با تأخیر متوجه شوند که این عامل خود زمینه ساز وقوع تصادفات شده است.
سرهنگ دستغیب با اشاره به تاکید مستمر به موتورسیکلت سواران برای استفاده از کلاه ایمنی، خاطرنشان کرد: در بعضی از تصادفات فوتی مشاهده شده که ضربه به سر ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی علت اصلی مرگ آنان بوده است. 
وی در پایان گفت: توجه به توصیه های پلیس، بر طرف کردن نقص سیستم روشنایی، توجه به جلو، استفاده همیشگی از کلاه ایمنی و خودداری از ارتکاب تخلفات حادثه ساز از مهم ترین موارد برای ارتقاء ایمنی تردد موتورسیکلت سواران است که حتما باید نسبت به آن ها توجه شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۵۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان