//
کدخبر: ۴۲۲۴۰۲ //

سرعت طوفان گردوخاک سیستان از مرز ۱۰۰ کیلومتر گذشت

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: سرعت طوفان گردوخاک در منطقه سیستان سیستان بامداد امروز از مرز ۱۰۰ کیلومتر گذشت.

سرعت طوفان گردوخاک سیستان از مرز ۱۰۰ کیلومتر گذشت
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن حیدری اظهار داشت: وزش طوفان گردوخاک تا بیشینه 101 کیلومتر در ساعت بامداد امروز منطقه سیستان را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در زابل به 200 متر کاهش داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 65 کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا 500 متر کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان تا اواخر هفته آینده باد و گرد و خاک و صبح‌ها وزش باد شدید و کاهش دید افقی خواهیم داشت.

حیدری افزود: امروز و فردا وزش باد در سیستان از شدت بیشتری برخودار است و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک پیش‌بینی می‌شود در این مدت در زاهدان و نواحی مرکزی، افزایش غبار و در نوار شرقی وزش باد نسبتاً شدید گاهی گرد و خاک خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: توصیه می‌شود از تردد غیرضروری اقشار آسیب‌پذیر شامل بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

وی ادامه داد: احتیاط در ترددهای جاده‌ای و همچنین خودداری از عبور مرور در کنار ساختمان در حال ساخت و قدیمی به خاطر احتمال ریزش و پرهیز از کار در ارتفاعات دیگر توصیه‌های ما در این شرایط جوی نامساعد به مردم سیستان است.

افزایش شاخص آلودگی هوا در منطقه سیستان

محمدرضا علیمرادی، سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای سیستان با توجه به گردوغبار صورت گرفته در ایستگاه «قرقری» به لحاظ ذرات گرد و غبار در شرایط خطرناک قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۲۴۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان