//
کدخبر: ۴۱۱۰۰۷ //

معرفی زیباترین اقیانوس ابرهای ایران برای سفر در تابستان

مطمئنا شما هم دلتون میخواد جاهایی رو ببینید که اقیانوس ابر زیر پاتون باشه. برای دیدن و سفر به اقیانوس های ابر ایران همراه ما باشید.


معرفی زیباترین اقیانوس ابرهای ایران برای سفر در تابستان
به گزارش فرتاک نیوز،

کیه که دلش نخواد جایی از خواب بیدار شه که اقیانوس ابر زیر پاهاش باشه. ایران مکان های زیادی داره که شما میتونید اقیانوس ابر ها رو زیر پاتون داشته باشید و تابستون یکی از بهترین زمان های سفر به این منطقه است. در ادامه به معرفی بهترین مکان ها برای دیدن اقیانوس ابر در ایران می پردازیم.​

یادمه اولین باری که رسیدم بالای قله و یک اقیانوسی از ابر رو زیر پاهام دیده بودم، حسم قابل وصف نبود. فقط نگاه کردم و باورم نمیشد که یک منظره اینقدر میتونه شگفت انگیز و زیبا باشه. برای همین تصمیم گرفتیم زیباترین مکان های ایران که میتونید اقیانوس ابر رو ببینید بهتون معرفی کنیم.

اوپرت: مرزی زیبا میان سمنان و مازندران

اوپرت

اوپرت مرزی طبیعی است که بین دو استان سمنان و مازندران قرار دارد و تلاقی‌گاه کوهستان و جنگل است. این منطقه مرزی در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر که با دیواره‌هایی از فلات مرکزی ایران، مرز بین کویر در دامنه جنوبی و جنگل در دامنه شمالی، در شمالی‌ترین نقطه سمنان و جنوبی‌ترین نقطه مازندران واقع شده است.
 
خیلی از افراد برای تماشای ارتفاعات آن و به‌ویژه پدیده اقیانوس ابرهای اوپرت و برخی نیز برای لذت بردن از طبیعت سرسبز و ییلاقی اوپرت به این منطقه سفر می‌کنند.

جنگل ابر شاهرود، جایی که زمین و آسمان به هم می پیوندند

جنگل ابر شاهرود

 طبیعت ایران می‌تواند آدمی را شگفت زده کند؛ آنجا که در همجاوری بیابان، جنگلی در آغوش ابرها پنهان شده است. در استان کویری سمنان و در ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود، جنگلی بازمانده از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی وجود دارد، موسوم به جنگل ابر که در مرز دو اقلیم متفاوت، یعنی بین سمنان و گلستان قدرت طبیعت را به رخ آدمی می‌کشد.

فیلبند، زیبای مسحور کننده ای از دریای ابر

فیلبند

در مناطق شمال شرقی استان مازندران قرار گرفته است و از دیدنی‌های شهرستان بابل به شما می‌آید. فیلبند، آخرین روستای جنگل چلاو است. موقعیت مکانی روستا در ارتفاعات کوهپایه‌ای کوهستان‌های جنگل است.

ارتفاع این روستا از سطح دریا باعث شده که پدیده‌ای به نام اقیانوس ابر در روستا اتفاق بیفتد. با رفتن به این روستا، به منطقه‌ای سرسبز وارد می‌شوید که در ابرهای فراوان غرق شده است و چشم‌اندازی مرموز و خیال‌انگیز دارد.

ارتفاعات آلاشت سوادکوه

ارتفاعات آلاشت

۳۹ کلیومتر مانده به سوادکوه مازندارن، آلاشت قرار گرفته. یکی از ییلاق‌های مه‌ گرفته شمال کشور که در بهار و تابستان به دلیل هوای خنکش خیلی‌ها آن را برای سفر انتخاب می‌کنند. هم هوایش خوب است و هم دیگر کجا می‌شود آن همه زیبایی را یکجا دید.

این منطقه در ۲۳۷ کیلومتری تهران و در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

روستای گرَسماسَر رامسر

روستای گرسماسر

روستای گرسماسر رامسر در مجاورت رامسر زیبا، که از سر زیبایی و شکوه بی‌مثالش به عروس شهرهای ایران شهرت دارد، قرار گرفته است. در واقع برای رسیدن به گرسماسر لازم است عروس شهرهای ایران را ببینید و سپس از دالان بهشت عبور کنید تا به گرسماسر این عقیق سبز جنگل‌های شمالی ایران زمین برسید.

این روستا در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی رامسر واقع شده است.

ییلاق نیراسم بابل

ییلاق نیراسم

 از روستا های ییلاقی شهرستان بابل که در استان مازندران در دامنه های شمالی البرز قرار گرفته است. این منطقه با آب و هوای بسیار خوب در فصل تابستان چراگاه مناسبی برای دام می باشد. این روستا از مرکز شهرستان حدود ۸۰ کیلومتر فاصله دارد و در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار داد و بعد از شیخ موسی و لهه و شالینگ چال واقع شده است.

 این منطقه ییلاقی با آب و هوای بسیار مطلوب و چشم انداز زیبا مکان مناسبی را برای گردشگران فراهم ساخته است.

جواهردشت چابکسر، گیلان

جواهردشت

جواهردشت یک روستای ییلاقی رویایی از جاهای دیدنی گیلان است که در بخش چابکسر قرار دارد. ارتفاع این ییلاق به ۲۵۰۰ متر در بیشترین بلندی می‌رسد. جواهردشت در مرز شرقی استان گیلان و در فاصله ۲۶ کیلومتری از سیاهکلرود و ۴۶ کیلومتری از شهرستان رودسر قرار دارد.

روستای جواهردشت در ارتفاعات این شهرستان قرار گرفته و در بسیاری از اوقات، با اقیانوسی از ابر، پوشیده شده است.

جواهرده رامسر

جواهرده رامسر

جواهرده از جاذبه های گردشگری مازندران به شمار می‌آید و یکی از روستاهای شهرستان رامسر در غرب استان مازندران و در مرز استان گیلان است. جواهرده با تهران، ۲۶۰ کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن، باید یک مسیر پنج ساعته را طی کنید. تنها مسیر ارتباطی جواهرده به رامسر منتهی می‌شود؛ البته این روستا از راه کوهستان با قزوین نیز مرتبط است.

با عبور از یک جاده پرپیچ و خم جنگلی و سرسبز و حدود ۵۰ دقیقه رانندگی از مرکز شهر رامسر به روستای جواهرده خواهید رسید؛ روستایی که در برخی از روزهای سال با ابرها پوشانده شده است و شما می‌توانید در آن به‌معنای واقعی کلمه، در میان ابرها قدم بزنید.

ییلاق سلانسر، بهشتی در رودبار

ییلاق سلانسر

استان گیلان یکی از سرسبزترین و پرباران‌ترین استان‌های ایران است که با جاذبه‌های طبیعی فراوان، گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشد. شهرستان رودبار در جنوب شهرستان رشت واقع شده است و دومین شهرستان استان گیلان به‌لحاظ وسعت محسوب می‌شود.

ییلاق سلانسر از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبار به شمار می‌رود. این ییلاق در ارتفاعات رستم آباد، یکی از نزدیک‌ترین مناطق گردشگری به مرکز استان گیلان است و از طرفی در دسترس‌ترین ییلاق برای گردشگرانی محسوب می‌شود که از جنوب وارد استان می‌شوند.جاده زیبای منتهی به سلانسر چشم‌انداز بی‌نظیری از قله درفک، شهر رستم آباد و روستاهای اطراف آن دارد.

ییلاق جهان نما، دریایی از ابر در گلستان

ییلاق جهان نما

دهکده جهان نما گلستان یکی از زیباترین روستاهای استان گلستان است که در یک منطقه ییلاقی سبز و زیبا قرار دارد. این ییلاق دیدنی با وجود درختان سبز، چشمه‌ها و رودخانه‌های پرآب و … محلی عالی برای گردش در طبیعتی بکر و بی‌نظیر به شمار می‌رود. ارتفاع زیاد این ییلاق از سطح دریا آن را به مکانی عالی برای تماشای روستاهای سبز اطراف تبدیل کرده است.

می‌توان از دو جهت به سمت این منطقه حرکت کرد، یکی از طرف گرگان و دیگری از سمت دامغان. اگر در حوالی گرگان هستید کافیست ابتدا به سمت شهرستان کردکوی پیش بروید. دهکده جهان نما در جنوب کردکوی و در فاصله ۷۰ کیلومتری آن واقع شده است که سی کیلومتر از این مسیر را باید در جاده‌ای خاکی طی کنید.

روستای سوباتان گیلان

روستای سوباتان

ییلاقات سوباتان در ارتفاعات کوه‌های تالش قرار دارد؛ تعجب نکنید اگر هنگام ورود به این منطقه احساس کردید زمان متوقف شده است. سکوت بی‌نظیر، هوای تمیز و چشم اندازهای زیبا نفس شما را در سینه حبس می‌کنند. کافی است یک نفس عمیق و از ته دل در تپه‌های ساکت سوباتان بکشید تا احساس کنید که بال در آورده‌اید و مانند یک پرنده آزاد و رها در حال پرواز بر فراز دشت‌های سبز و بی‌پایان هستید.

ییلاق هالی دشت اقیانوسی ابر در املش گیلان

هالی دشت

هالیدشت جایی که کوه و جنگل و ابر به هم می‌رسند و امواجی از ابرهای پنبه‌ای در چند قدمی شماست.  هالی دشت و کمی بالاتر از آن، ییلاق خصیل دشت، مسیری برای لمس رویا و لذت بردن از آرامش و سکوت طبیعت در روستاهای املش گیلان هستند. اگر اهل شب مانی در دل طبیعت و خوابیدن زیر سقف آسمان هستید، چادر زدن و کمپ کردن در این ییلاقات را از دست ندهید.

مازیچال زیبا در کلاردشت

مازیچال

مازیچال، نام دهکده‌ای زیبا در نزدیکی کلاردشت است که با ارتفاع ۲۶۰۰ متری، شما را بالاتر از ابر‌ها نگه می‌دارد. این روستا از مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی کلاردشت در استان مازندران به شمار می‌رود. ایستادن در ارتفاعات مازیچال و نگاه به اقیانوس ابر مقابل چشمتان، احساسی وصف‌ناشدنی را برای شما به همراه خواهد داشت. اگر به دلایل طبیعی نیز پدیده اقیانوس ابر تشکیل نشود، وسعت دیدتان از چالوس تا نزدیکی‌های رامسر خواهد بود.

اولسبلانگاه ماسال

اولسبلانگاه

روستای زیبای اولسبلنگاه که به آن اولسبلانگاه نیز می‌گویند یکی از ییلاق‌های غرب استان گیلان و از توابع شهرستان ماسال است. مردم روستای ماسال در فصل گرما برای گذراندن اوقات خود به این ییلاق میان‌کوهی نقل مکان می‌کنند. اولسبلانگاه در ارتفاعات شهرستان تالش و در فاصله یک هزار و ۴۹۸ متری از سطح دریا قرار دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۱۰۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان