//
کدخبر: ۴۰۶۸۴۷ //

باند فرودگاه کرمانشاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه: باند فرودگاه کرمانشاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

باند فرودگاه کرمانشاه امسال به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با بیان اینکه کار بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه از ۱۲ اردیبهشت امسال با اعتباری بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان آغاز شد اظهار داشت: این قرارداد یک‌ساله است، اما تلاش می‌شود تا ۱۵ مهر  امسال کار بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه به پایان برسد.
مجتبی بیاتی افزود:درحال حاضر باند موقت فرودگاه کرمانشاه درحال سرویس‌دهی است و با افتتاح باند اصلی پرواز‌ها نیز رونق بیشتری خواهد یافت.
وی با بیان اینکه پروژه بهسازی باند فرودگاه شهید اشرفی باید در سال‌های گذشته انجام می‌شد، افزود:با اضمحلال لایه‌های رویی باند دیگر امکان نشست وبرخاست، حتی برای پرواز‌های کوچک هم وجود نداشت و در این خصوص چاره‌ای جز پذیرفتن ریسک آغاز بهسازی بانداصلی باقی نمانده بود.بیاتی با بیان اینکه به دلیل وجود شاخص‌هایی همچون موقعیت منطقه‌ای، اعزام و پذیرش مسافران و زائران عتبات عالیات و مسافران عراقی و داشتن رتبه هشتم بین فرودگاههای کشور امکان تعطیلی فرودگاه حتی برای مدت کوتاهی هم امکان‌پذیر نبود گفت: برای جلوگیری از تعطیلی فرودگاه، به رفع معارض و تبدیل تاکسی‌وی به باند موقت اقدام شد.
وی با بیان اینکه در باند جدید به دلایل عملیاتی، پرواز‌های تا بدنه متوسط از طلوع تا غروب آفتاب پرواز انجام می‌شود، گفت:۳۴ پرواز به‌ صورت هفتگی در این فرودگاه به مقاصد تهران، مشهد و عسلویه برقرار است.
بیاتی افزود: موضوع کاهش تعداد پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه با آغاز عملیات بهسازی باند مرتبط نیست باند موقت (۱۱ راست، ۲۹ چپ) با مقاومت ۸۴، یکی از باند‌های استاندارد و مطلوب کشور است که قابلیت نشست و برخاست پرواز‌های بدنه متوسط تا ۲۰ پرواز در روز را دارد.
بیاتی گفت: درحال حاضر بخاطر نبود زیرساخت پرواز‌های پهن پیکر امکان برقراری پرواز حجاج فراهم نیست، اما از سال آینده با افتتاح باند اصلی شاهد اعزام حجاج به سرزمین وحی خواهیم بود.
گفتنی است؛ فرودگاه "شهید اشرفی اصفهانی" کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ احداث شده است

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۶۸۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان