//
کدخبر: ۳۷۸۲۹ //
رئیس میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد:

نخستین اقامتگاه بومگردی عشایری در شهرستان بویراحمد افتتاح می‌شود

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد از افتتاح نخستین اقامتگاه بومگردی عشایری در روستای زردخونی از توابع دهستان کاکان خبر داد.


نخستین اقامتگاه بومگردی عشایری در شهرستان بویراحمد افتتاح می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد حسین‌زاده از افتتاح نخستین اقامتگاه بوم‌گردی عشایری در شهرستان بویراحمد خبر داد و اظهار داشت: این اقامتگاه ساعت 11 صبح روز جمعه نهم تیرماه در روستای  زردخونی از توبع دهستان کاکان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه دهستان کاکان با توجه به طبیعت بکر و نوع زندگی عشایری موجود در آن، بهترین مکان برای توسعه بومگردی عشایری است، افزود: تلاش می‌‌کنیم با توسعه گردشگری روستایی بتوانیم در راستای اقتصاد مقاومتی گام بزرگی برداریم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد با بیان اینکه گردشگری روستایی امروزه یکی از مردمی‌ترین اشکال گردشگری محسوب می‌شود، ابراز کرد: هدف از افتتاح این اقامتگاه بوم‌گردی عشایری در دهستان کاکان خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران و ایجاد اشتغال در این منطقه است.

حسین‌زاده به نوع زندگی سنتی در دهستان کاکان اشاره داشت و عنوان کرد: روستای زردخونی نمونه‌ای بارز از تولید ملی بوده و اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی در این روستا و دهستان کاکان به اجرا درآمده است.  

وی هدف از راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌‌گردی را توسعه پایدار، احیای فرهنگ‌ها و ارزش‌های بومی و سنتی، حفظ محیط زیست و کمک به اقتصاد جوامع محلی عنوان و بیان کرد: از افرادی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت حمایت می‌شود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان