//
کدخبر: ۳۷۸۰۲۱ //

اجرای پویش چتر سرخ زندگی همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : پویش چتر سرخ زندگی همزمان با سراسر کشور از اول دی ماه تا پایان زمستان در کرمانشاه اجرا می‌شود .

اجرای پویش چتر سرخ زندگی همزمان با سراسر کشور در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : با توجه به سردی هوا و کاهش اهدای خون در روز‌های سرد نیاز به خون در استان افزایش پیدا میکند و برای تامین این خون پویش چتر سرخ زندگی همزمان با سراسر کشور از اول دی ماه تا پایان زمستان در کرمانشاه برگزار می‌شود

 مریم میرزاده گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۷ هزار نفر مراجعه به سازمان انتقال خون کرمانشاه صورت گرفته و ۳۷هزار اهدای خون و پلاکت انجام شده است.

وی گفت: ۱۰ هزار نفر باقی مانده به علت سرماخوردگی بیماری‌های قلبی مصرف دارو و وزن پایین فشار خون پایین اهدای خون آن‌ها قابل قبول نبوده است.

وی افزود: ۵ درصد اهداکنندگان خانم و ۹۵ درصد آقایان و ۴۷ درصد آن‌ها اهداکنندگان مستمری بودند که سالی دوبار اهدای خون انجام می‌دهند اما ما به تمام گروه‌های خونی بخصوص گروه خونی منفی که حضور کمتری دارند نیاز بیشتری داریم.

میرزاده ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته افزایش خونگیری را داشتیم، اما درصد مشارکت خانم‌ها تغییری نداشته است و مشابه پارسال بوده است. همچنین بیش از ۱۰۰هزار واحد خون و فرآورده خونی تهیه کردیم که بیش از ۷۰ درصد واحد تحویل مراکز درمانی داده شده و بیش از ۹۶ درصد پاسخگویی مراکز درمانی بوده‌ایم

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۰۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان