//
کدخبر: ۳۷۴۲۱۰ //
مدیرکل مدارس و مراکز غیر‌دولتی وزارت آموزش و پرورش:

شاخصه‌های مدارس غیر‌دولتی مبنای نرخ شهریه و رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۲ خواهد بود

مدیرکل مدارس و مراکز غیر‌دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: شاخصه‌های مدارس غیر‌دولتی مبنای نرخ شهریه و رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

شاخصه‌های مدارس غیر‌دولتی مبنای نرخ شهریه و رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۲ خواهد بود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست هم‌اندیشی مدیران‌کل سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز (۱۹ آبان‌ماه) به میزبانی کرمانشاه برگزار گردید.

اسماعیل فراهانی مدیرکل مدارس و مراکز غیر‌دولتی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای  ایجاد انسجام ومشارکت‌ معاونت‌های آموزش وپرورش و درجهت بهبود دانش و ارتقا آموزش سند تحول چهار ساله‌ای در آموزش و پروش تدوین گردید

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با سایر معاونت‌ها منعقد کرده است شاخصه‌های مدارس غیر‌دولتی مبنای نرخ شهریه و رتبه‌بندی در سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

مدیرکل مدارس و مراکز غیر‌دولتی وزارت آموزش و پرورش از جمله این شاخصه‌ها را برگزاری نماز جماعت در مدارس، توجه به گروهای سرود و تئاتر  برگزاری مسابقات علوم قرآنی و عترت و برگزاری جشنواره در معاونت ابتدایی‌ومتوسطه عنوان کرد و گفت: مدرسه‌ای که بالاترین مشارکت را داشته باشد حائز رتبه‌بندی بهتری‌خواهند شد.

photo_2022-11-10_13-41-17

وی در ادامه تصریح کرد: هرچند داشتن فضای مناسب، تجهیزات آموزشی، ورزشی و.. با استاندارهای لازم در مدارس غیر‌دولتی ضروری است ولی توجه اصلی ما به کیفیت‌بخشی و توجه به مسائل پرورشی، تربیتی وآموزشی در مدارس است که در این زمینه ناظرین ویژه بر اساس قوانین وآیین‌نامه‌های اجرایی بر عملکرد این مدارس نظارت خواهند داشت و مدارسی که نتوانند به حد کیفی مطلوب که مورد انتظار ما است برسند از ادامه کار بازخواهند ماند.

فراهانی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به شناسایی و تعطیلی‌ آموزشگاه‌های بدون مجوز در سطح کشور نیز گفت: آموزشگاه‌های فعال در کشور عموما به دو دسته تقسیم می‌شوند دسته اول؛ آموزشگاه‌هایی که کار آموزش افراد بالای بیست سال را برعهده‌دارند و زیر نظر سایر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی کشور به فعالیت مشغولند و دسته دوم؛ آموزشگاه‌هایی که کار آموزش افراد زیر بیست سال که‌ مسئولیت آموزش آنها در حیطه وظایف آموزش و پرورش است را بر عهده دارند که در این زمینه فعالیت آنها باید مطابق با آیین‌نامه‌ها و مقررات آموزش و پرورش باشد در غیر اینصورت فاقد مجوز محسوب می‌شوند و تعطیل خواهند شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر  حدود ۱۷ هزارو ۹۹۱ مدرسه غیر‌دولتی و ۲۰ هزار آموزشگاه علمی آزاد و زبان‌های خارجه در کشور به فعالیت مشغولند و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیر‌دولتی، و یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز نیز در آموزشگاه‌های علمی‌آزاد و زبان  مشغول به تحصیل هستند و تاکنون۲۰۰ مرکز فاقد مجوز نیز در کشور تعطیل شده‌ است.

وی در پایان یادآور شد: والدین محترم با مراجعه به سامانه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش می‌توانند لیست آموزشگاه‌ها و مراکز غیر‌دولتی مجاز در کشور را رویت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکایات خود را در این سامانه مطرح نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی گردد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۲۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان