//
کدخبر: ۳۵۷۳۶۹ //
مدیر‌کل آموزش و پرورش استان:

آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان در کرمانشاه/ هدفگذاری حضور ۵۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی و دبستان در این طرح

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در این استان خبر داد.


آغاز طرح سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان در کرمانشاه/ هدفگذاری حضور ۵۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی و دبستان در این طرح
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین افتتاح پایگاه‌های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی در سال ۱۴۰۲—۱۴۰۱ با حضور مدیر‌کل آموزش‌و‌پرورش و مسئولین استانی امروز (۸ تیرماه) برگزار شد.

 دکتر سلمان‌ محمدی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی انجام شده درطرح سنجش بدو ورود نوآموزان به مقطع دبستان و پیش‌دبستانی در استان کرمانشاه امسال ۳۵ هزار نوآموز دبستان و ۱۵ هزار نوآموز پیش‌دبستانی شرکت خواهند کرد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: این طرح در ۲۴ پایگاه ثابت و ۱۳ پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی در استان اجرایی خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده امکان نوبت‌گیری این طرح از ۲۰ خرداد‌ماه در سامانه سنجش مهیا شده و شروع رسمی سنجش نیز از امروز هشتم تیرماه در استان انجام خواهد گرفت و تا ۱۵ شهریور‌ماه در تمامی مراکز سنجش شهری و روستایی ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه از اولیا نوآموزان درخواست کرد تا در زمان اعلام شده نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام نمایند و از مدیران مدارس نیز خواست نسبت به نوبت‌دهی سریع اقدامات لازم را انجام دهند.

این مقام مسئول خاطر‌نشان کرد: مهلت دیگری نیز برای جاماندگان از این طرح در نظر گرفته شده که  از تاریخ ۱۵ تا ۲۵ شهریور‌ماه اجرایی خواهد شد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان تعرفه سنجش برای نوآموزان در این طرح را ۶۰هزار تومان عنوان کرد و گفت: اولیایی که در موعد مقرر به پایگاه‌های سنجش مراجعه ننمایند مشمول ۳۰ هزار تومان جریمه بابت تعویق نوبت خواهند شد.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی انجام شده در سال گذشته ۳۲ هزار نوآموز برای شرکت در طرح سنجش بدو ورود به پیش‌دبستانی و دبستان هدفگذاری شده بودند که حدود ۳۲ هزارو ۷۰۰ نفر مورد سنجش قرار گرفتند و تحقق صد‌درصدی حاصل گردید.

 محمدی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز زمان نوبت‌گیری ثبت‌نام جهش تحصیلی از ۲۰ خرداد‌ماه نیز گفت: این طرح با درخواست اولیا از مدیر مدرسه آغاز و  پس از مطرح کردن در شورای مدرسه به کمیسیون خاص ناحیه، منطقه و شهرستان ارجاع داده خواهد شد و پس از تایید درخواست، امکان‌نوبت‌گیری با پرداخت تعرفه ۱۸۰ هزار تومان برای مدیر مدرسه مهیا خواهد شد و دانش‌آموزان پس از سنجش و تایید در پایگاه هوشی_روانی برای شرکت در آزمون آمادگی تحصیلی معرفی و پس از کسب نمره مناسب، واجد شرایط ارتقا به‌ پایه جهشی مد‌نظر خواهند بود.

وی یادآور شد: این جهش در پایه‌های یکم به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم امکان‌پذیر است.

 

خبرنگار :طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۳۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان