//
کدخبر: ۳۴۸۸۷۱ //
در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با نائب رییس مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛

تامین سوخت،صنعتگران استان را با مشکل مواجه کرده است/ دریافت ظرفیت معقول و منطقی انرژی در سطح ملی پیگیری می‌شود

در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی در حوزه انرژی بررسی شد.

تامین سوخت،صنعتگران استان را با مشکل مواجه کرده است/ دریافت ظرفیت معقول و منطقی انرژی در سطح ملی پیگیری می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست بررسی مسائل و مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی در حوزه انرژی و اعمال محدودیت صادرات مواد پتروشیمی عصر امروز( ۶ اردیبهشت‌) با حضور دکتر عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس و نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسئولین استانی و فعالان اقتصادی برگزار شد.

کیوان کاشفی رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ابتدای این جلسه یکی از مشکلات واحدهای بزرگ در استان را انرژی دانست و اظهار داشت:طی چند سال گذشته مشکلات عدیده‌ای برای این واحدها به وجود آمده است.

وی با اشاره به کمبود منابع انرژی وقطعی برق در فصول گرم و قطعی گاز در فصول سرد سال نیز گفت: معمولا در مواقع ضرورت و اعمال محدودیتهای مصرف انرژی واحدهای صنعتی در الویت قطعی قرار دارند که در این زمینه همواره مشکلاتی برایشان رقم می‌خورد.  

عضو هیات رئیسه اتاق ایران تصریح کرد: هر چند واحدهای بزرگ صنعتی استان چاره تامین انرژی و سوخت صنایع را منوط به احداث نیروگاه اختصاصی می‌دانند اما تامین مازوت برای راه‌اندازی نیروگاه‌ها نیز به چالش دیگری برای آنان تبدیل شده است.

کاشفی همچنین با اشاره به محدودیت صادرات پتروشیمی‌ نیز گفت: پتروشیمی یکی از منابع اصلی ارز آوری در کشور است که با اعمال  محدودیت‌ها ارز آوری نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

 وی همچنین با اشاره به مشکلات مطرح شده در جلسات شورای گفتگو و بخش خصوصی نیز گفت: متاسفانه بعضی از دستگاه‌ها خدمات رسان در حوزه انرژی نمی‌توانند این مصوبات را اجرایی نمایند وطرح آنها نیز نتوانسته گره‌ای از مشکلات واحدهای صنعتی استان باز نماید.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: با وجودی‌که  مصرف انرژی تمامی واحدهای صنعتی استان کرمانشاه به اندازه یک واحد صنعتی در استانهای پیشرو نیست ولی محدودیت‌های مصرف انرژی در کرمانشاه با سایر استان‌ها برابر است که در این زمینه توجه به استانهای کمتر توسعه یافته می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات این واحدهای صنعتی را کاهش دهد.

در ادامه این جلسه مدیران واحدهای صنعتی استان تامین سوخت مازوت از استانهای دیگر و هزینه بالای ترانزیت و نوسان و تغییر قیمت سوخت را از جمله مشکلات دیگر این حوزه عنوان کردند و افزایش ذخیره مازوت و ظرفیت استفاده از منابع انرژی در استان را چاره‌ای برای رفع این مشکل دانستند.

 در ادامه دکتر عبدالرضا مصری نائب رییس مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن مسائل و مشکلات مطرح شده پاکسازی مخازن برای افزایش ظرفیت ذخیره مازوت و دریافت ظرفیت معقول و منطقی برق و گاز از مقامات کشوری را اقدامات مهمی در این زمینه دانست و گفت: تمامی مشکلات و مسائل‌ مطرح شده را از طریق کشوری پیگیری خواهم کرد که در پیک مصرف بتوانیم از ظرفیت انرژی بیشتری در استان استفاده نماییم.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۸۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان