//
کدخبر: ۲۲۷۴۲ //
عبدالمالک شنبه‌زاده؛

شهر تاریخی سیمره مرمت می‌شود/ تکمیل مخزن امن اموال استان ایلام تا پایان اردیبهشت ماه

شهر تاریخی سیمره مرمت می‌شود/ تکمیل مخزن امن اموال استان ایلام تا پایان اردیبهشت ماه

به گزارش فرتاک نیوز، در خصوص تازه‌ترین کارهایی که در دستور کار این اداره قرار گرفته، گفت: بعد از اتمام ایام نوروز بر روی کارهای مرمتی متمرکز شده‌ایم و مرمت بناهایی چون قلعه تور اشرف شهرستان دره شهر، شهر تاریخی سیمره، بنای والی کهره، کاخ شیرین و فرهاد در شهرستان ایوان، قلعه میرغلام و پل گاومیشان را در دستور کارمان قرار دادیم.

وی افزود: هم‌اکنون مرمت این بناهای تاریخی در مرحله بستن قرارداد با پیمانکاران است. امسال وضعیت اختصاص اعتبارات مرمتی نسبت به سال‌های گذشته بهتر بوده و اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به مرمت بناهای تاریخی استان ایلام اختصاص داده شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اظهار داشت: شهر تاریخی سیمره با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان مرمت می‌شود ضمن اینکه برای مرمت کاخ شیرین و فرهاد نیز بالغ بر 50 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

شنبه‌زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان نیز به تکمیل مخزن امن اموال استان ایلام اختصاص پیدا کرده و این مخزن تا پایان اردیبهشت ماه تکمیل خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنانش به برگزاری جشنواره فرهنگی اقوام در آینده نزدیک در استان ایلام خبر داد و اظهار داشت: گروه‌های موسیقی از نقاط مختلف کشور به این جشنواره می‌آیند تا فرهنگ نقاط مختلف کشورمان را در قالب موسیقی معرفی کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان