//
کدخبر: ۲۱۴۱۵۴ //

دولت ماده ۲ قانون بهبود کسب و کار را اجرا نمی‌کند/ نظر می‌گیرند اما برای رفع تکلیف

معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ما هم به دولت نقد داریم در بسیاری از مواقع ماده 2 قانون بهبود کسب و کار را اجرا نمی‌کند گفت: خیلی از اوقات نظرات بخش خصوصی توسط دولت گرفته نمی‌شود و یا دقیقه پایانی آن هم صرفاً برای رفع تکلیف نظرخواهی می‌شود.

دولت ماده 2 قانون بهبود کسب و کار را اجرا نمی‌کند/ نظر می‌گیرند اما برای رفع تکلیف
به گزارش فرتاک نیوز،

 نادر سیف امروز بعد از ظهر در نشست تشکل‌های کشاورزی به میزبانی تویسرکان اظهار کرد: تشکل‌ها به جای انتقاد، پیشنهاد و راهکار ارائه دهند حتما می‌توانند تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه در قانون بهبود محیط کسب و کار دو ماده شاخص است که مسیر تشکل و تشکل‌گرایی را در بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی روشن کرده است افزود: یکی ماده 2 قانون بهبود کسب و کار است که دولت به طریق اولی حاکمیت را مکلف کرده برای هر گونه تصمیم‌گیری حوزه اقتصاد، تولید و تجارت نظرات بخش خصوصی و تشکل‌ها را اخذ و مورد توجه قرار دهند.

 معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: ماده 5 قانون تشکل‌های اقتصادی، تشکل‌هایی هستند که ذیل اتاق بازرگانی ایجاد شوند یعنی این تشکل‌ها باید مورد مشورت دولت قرار گیرند که اتاق به نوعی آن‌ها را معرفی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما هم به دولت نقد داریم که در بسیاری از مواقع ماده 2 قانون بهبود کسب و کار را اجرا نمی‌کند افزود: متاسفانه خیلی از اوقات نظرات بخش خصوصی توسط دولت گرفته نمی‌شود و یا دقیقه پایانی آن هم صرفاً برای رفع تکلیف نظرخواهی می‌شود.

سیف با اشاره به موازی‌کاری برخی مسوولان و سازمان‌ها در حوزه ماده 5 قانون بهبود کسب و کار گفت: البته برنامه‌ها در اتاق بازرگانی ایران تدوین شده که امیدواریم با کمک مجلس و وزارت علوم این موضوع را سامان دهیم.

وی با ابراز خرسندی از پرداختن همه‌جانبه به موضوع گردو به ویژه برگزاری نشست تشکل‌ها با محوریت آن بیان کرد: آمار نزدیک به واقعیت از میزان محصول گردو که قابلیت تحلیل و تصمیم‌گیری درست باشد را نداریم، اتاق بازرگانی همدان این موضوع را به عنوان تحقیق و پژوهش احصا و ارائه دهد.

معاون تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه محصول گردوی ایران از حیث کیفیت، خواص وطعم با کشورهای دیگر متفاوت است بیان کرد: این موضوعات می‌تواند کمک کند در تصمیم‌گیرها اتاق بازرگانی را قانع کنیم که این تشکل در قالب یک تشکل ملی شکل گیرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس نیز با اشاره به ایجاد زنجیره گردوی پیوندی در تویسرکان برای نخستین با در کشور اظهار کرد: زنجیره گردو پیوندی تویسرکان به عنوان مرکز آموزش، پیوند و.. برای کشاورزان کشور تبدیل شد.

محمد‌مهدی مفتح با اشاره به اینکه همایش گردو چند سالی است با هدف برندسازی و حفظ جایگاه این برند خاص در تویسرکان برگزار می‌شود تاکید کرد: اخیراً همایش گردو مبنای پژوهشی و علمی پیدا کرده است.

وی با اشاره به حضور میهمانان از ترکیه در تویسرکان از برگزاری کارگاه‌های علمی با تدریس استاد ایلماز خبر داد.

 فرماندار تویسرکان نیز با اشاره به فعال‌سازی پژوهشکده گردو در تویسرکان گفت: باغ مادری گردو که در خاورمیانه بی‌نظیر است به عنوان پایلوت کشور در روستای مرادآباد تویسرکان توسط بخش خصوصی خدمات‌ ارائه می‌دهد.

سید رسول حسینی با بیان اینکه گردور تویسرکان از حیث کیفیت و مرغوبیت زبانزد عام و خاص شده است گفت: صنایع وابسته به گردو از جمله دستگاه پوست‌کن گردو، شرکت پارت شیمی و .... در تویسرکان تا حدودی مهیا شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۱۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان