//
کدخبر: ۱۸۳۲۲۶ //

پیروزبخت: سازمان استاندارد از تولید کالای بی‌کیفیت جلوگیری می‌کند

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: با بیان اینکه ما مشاور واحد‌های صنعتی هستیم و نمی‌خواهیم حالت پلیسی با واحدهای صنعتی داشته باشیم، گفت: در نظر داریم که از تولید کالای بی‌کیفیت جلوگیری کنیم.

پیروزبخت: سازمان استاندارد از تولید کالای بی‌کیفیت جلوگیری می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

نیره پیروزبخت ظهر امروز در حاشیه مراسم بازدید از یک واحد تولید شکلات در شهرستان ساوجبلاغ اظهار داشت: در سال جاری نام‌گذاری سال رونق تولید تکلیف ما را سنگین کرده و علاوه بر فعالیت از گذشته وظیفه خود می‌دانیم که نگاه  ویژه تری نسبت به واحد‌های تولیدی داشته باشیم.

وی افزود: این واحد صنعتی که اولین بازدید بنده از واحد‌ صنعتی است حدود 1400 نفر نیروی کار دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تنوع محصولات تولیدی شکلات در این واحد بسیار چشمگیر است، بیان کرد: طی چند سال گذشته واحد‌های صنعتی تولید شکلات و شیرینی به نسبت قبل خیلی پیشرفت کرده و توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی را پیدا کرده‌اند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه مشکلات واحد‌های صنعتی باید با تعاملات برطرف شود،گفت: با توجه به آخرین تحریم‌های اخیر ممکن است که در تهیه برخی از مواد در حوزه شیرینی و شکلات با مشکلاتی مواجه شویم، سازمان ملی استاندارد به هر طریق ممکن دنبال کمک کردن به واحد‌های صنعتی است.

وی ادامه داد: سه بسته حمایتی در سال قبل برای واحد‌های تولیدی تعریف شد، در بسته حمایتی برای واردات هم حمایت‌هایی برای واحد‌های تولیدی در نظر گرفته شده و ما برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات تولیدی تسهیلاتی قائل شده‌ایم و در مرزها و گمرکات کشور تسهیلاتی برای واردات محصولات اندیشیده شده است.

پیروزبخت افزود: در مورد صادرات هم تفاهم‌نامه همکاری بین کشورهای همسایه منعقد شده و صادرات استاندارد مورد قبول آن کشورها به واحد‌های تولیدی ارائه می‌شود که با توجه به نیاز آن کشور  صادرات انجام شود.

پیروربخت با بیان اینکه راه برای صادرات واحد‌های صنعتی با حمایت‌های دولت بازتر می‌شود، عنوان کرد:  مواردی که باید رعایت شود استفاده از علامت استاندارد، علامت استاندارد عمومی ایران و استفاده از استاندارد قابل قبول در کشور مقابل است و اگر هیچ استانداردی نبود با استاندارد کشور مقصد استاندارد در نظر گرفته شود، رعایت این موارد سبب می‌شود که ماندگاری کالا در کشور صادرشونده کمتر شود.

وی با بیان اینکه ما مشاور واحد‌های صنعتی هستیم و نمی خواهیم حالت پلیسی با واحدهای صنعتی داشته باشیم، عنوان کرد: در نظر داریم که از تولید کالای بی‌کیفیت جلوگیری کنیم و در این راه کمک می‌کنیم تا کالایی با کیفیت خوب  در اختیار داخل و بازار صادراتی قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۳۲۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان