//
کدخبر: ۱۰۱۶۶ //

بهره برداری از فاز دوم باغ پرندگان تا پایان سال جاری

فاز دوم باغ پرندگان تهران با بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

بهره برداری از فاز دوم باغ پرندگان تا پایان سال جاری

در دل شهری که مدتهاست آلودگی هوا، ترافیک و مشکلات ریز و درشت کاسه صبر همه را لبریز کرده، باغی است که شاید تکه ای از بهشت باشد و شاید غنیمتی برای دور شدن از این همه هیاهو و آرامشی که در شهر نیست.....

هیجان‌انگیز است وقتی روی سنگفرش‌های باغ قدم می‌زنی، کبک‌ها و جوجه غازها هم با تو همگام شوند.....

بهره برداری از فاز دوم باغ پرندگان تا پایان سال جاری

بزرگ‌ترین مجموعه نگهداری پرندگان در شمال شرقی پایتخت و در دل جنگل‌های لویزان ساخته شده، یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد باغ پرندگان تهران، رها بودن پرندگان در محیط است، به این معنا که حدود 90 درصد از پرنده‌های این مجموعه در فضای کاملا روباز و در محیط بدون قفس نگهداری می‌شوند، بسیاری از پرندگان در همان روزهای اول با محیط جدید زندگی‌شان اخت شده‌ و حتی ‌ تخم هم گذاشته‌اند.

باغ پرندگان تهران با وسعتی حدود 23 هکتار، فضای مناسبی را برای نگهداری انواع پرندگان ایجاد کرده است. هم‌اکنون بیش از 6500 پرنده از 55 گونه متفاوت در اینجا نگهداری می شوند. باغ پرندگان تهران در 2 فاز طراحی شده است. فاز اول که در سال 1392 به بهره برداری رسیده است به نام "دشتچر" نام گذاری شده است و شامل پرنده هایی است که در قفس نگهداری میشوند و یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که مساحتی کمتر از فاز اول دارد در محدوده شمالی در حال احداث است و "آبچر" نام دارد. این فاز شامل پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند و احتمالا مشابه آنچه در باغ پرندگان اصفهان وجود دارد توسط تور از خروج پرندگان از آن جلوگیری خواهد شد.

حالا این روزها با نزدیک شدن به پایان سال خبر از بهره برداری از فاز دوم باغ پرندگان است.

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، در گفت و گو با خبرنگار تابناک تهران، درباره باغ پرندگان تهران گفت: « بهره برداری از باغ پرندگان برگ زرینی در کارنامه مدیریت شهری به حساب خواهد آمد.»

وی با اشاره به روند بهره برداری از فاز دوم باغ پرندگان پایتخت ادامه داد: «براساس برنامه زمان بندی ان شاءالله فاز نهایی باغ پرندگان تا پایان سال جاری به بهره برداری عموم خواهد رسید.»

یزدانی افزود: «فاز نهایی پروژه باغ پرندگان تهران که محدوده ۶ هکتاری را شامل می‌شود و آبچر نام دارد با فنس و توری و با ارتفاعی از ۳۰ تا ۵۰ متر پوشیده می‌شود و پرندگان می‌توانند به صورت آزاد در این محدوده پرواز کنند.»

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه اقدامات صورت گرفته در باغ پرندگان را کم نظیر توصیف کرد و تصریح کرد: «با احداث فضاهای سبز و همچنین کاشت انواع درختان، فرش گل، آبشار، برکه و دریاچه در باغ پرندگان جلوه‌ای خاص به جنگل‌های شمال شرق تهران داده است.»

مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پایان گفت: «همزمان با اجرای سازه‌ها، عملیات کاشت و توسعه فضای سبز در فضایی به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع به همراه احداث گذرهای عابران پیاده و همچنین محل‌های تردد جانبازان و معلولان به انجام رسیده است.»

 

منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۱۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان