//
کدخبر: ۶۶۸۴ //

پیام محرمانه ترامپ به عربستان درباره نقش شهروندان ریاض درحادثه ۱۱سپتامبر

روزنامه 'رای الیوم ' به نقل از منابع سیاسی در کشورهای حوزه خلیج فارس از پیام محرمانه دولت آمریکا به عربستان در مورد قانون جاستا (نقش شهروندان ریاض در حادثه 11 سپتامبر) واینکه این قانون از حمایت ترامب برخوردار نیست خبر داد.

 پیام محرمانه ترامپ به عربستان درباره نقش شهروندان ریاض درحادثه 11سپتامبر

به گزارش فرتاک نیوز، به نوشته روز پنجشنبه 'رای الیوم': ریاض پیام های اطمینان بخشی از طرف های نافذ در دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دریافت کرده است ، مبنی بر اینکه قانون اخیر جاستا در چارچوب سیاسی بر ضد عربستان استفاده نخواهد شد واین یک قانون فردی است وترامپ از آن حمایت نمی کند.

بر اساس قانون عدالت در برابر حامیان تروریسم (جاستا) که در اکتبر 2016 توسط اکثریت مجلس نمایندگان و سنا به تصویب رسید خانواده قربانیان حادثه تروریستی 11 سپتامبر اجازه شکایت علیه عربستان را پیدا کردند و دارایی‌های عربستان در اختیار قضات امریکایی قرار گرفت.

به گفته این منابع ، تضمین هایی که به عالی ترین مقامات سعودی داده شده است نشان می دهد که هر چند سازمان های دولتی واشخاص می توانند از عربستان به دادگاه های آمریکا شکایت و مطالبه خسارت کنند؛ اما دولت آمریکا نه هیچ کمکی به آنها می کند ونه چنین اقداماتی را ترویج خواهد کرد.

منابع مذکور عقیده دارند که همکاری عربستان با تصمیم اخیر ترامپ در اعمال محدودیت برای مهاجران برخی کشورها با تضمین هایی که در مورد قانون جاستا به ریاض داده شده، مرتبط است وهمکاری بین دو طرف را گسترش می دهد.

عربستان اخیرا نگرانی های کمتری نسبت به اجرای قانون جاستا از خود بروز می هد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان