//
کدخبر: ۶۶۷۹ //

حضور نظامی آمریکا در دوره ترامپ نزدیک روسیه

ناو موشک انداز آمریکایی یو اس اس پورتر برای شرکت در رزمایش بین المللی تحت نظارت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وارد دریای سیاه شد.

حضور نظامی آمریکا در دوره ترامپ نزدیک روسیه

به گزارش فرتاک نیوز، رزمایش «سپر دریایی-2017» از اول ماه فوریه جاری (روز چهارشنبه) در آب های شرق دریای سیاه با شرکت نظامیان و واحدهای دریایی رومانی، آمریکا، کانادا، بلغارستان، یونان، ترکیه، اسپانیا و اوکراین آغاز شده و تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری روسیا سگودنیا امروز (جمعه) نوشت: ناو موشک انداز آمریکایی «یو اس اس پورتر» به ناوگان ششم آمریکا تعلق دارد.

هدف از حضور این ناو آمریکایی در دریای سیاه، انجام اقدام ها برای حفظ امنیت دریایی و گسترش امکانات همکاری با کشورهای متحد آمریکا در منطقه دریای سیاه اعلام شده است.

ناخدا «آندرئا سلو» فرمانده ناو «یو اس اس پورتر» گفته است که این ناو در طول چند سال اخیر در دریای سیاه حضور مستمر داشته و این اقدام ها نشانه پایبندی آمریکا به حفظ امنیت و ثبات منطقه است.

دریای سیاه یکی از راهبردی ترین پهنه های آبی جهان است که از تنگه بسفر و دریای مرمره با دریای مدیترانه و از تنگه کرچ با دریای آزوف پیوستگی دارد.

جز روسیه به عنوان یکی از کشورهای این منطقه، آمریکا و ناتو با دیگر کشورهای ساحلی دریای سیاه یعنی ترکیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین، و گرجستان روابط گسترده یا حضور مستقیم نظامی به عنوان همپیمان دارند و از این موقعیت و پاپگاه های خود برای تحرکات نظامی بهره می گیرند.

از سوی دیگر، آمریکا و ناتو افزون بر گسترش فعالیت های نظامی در شرق اروپا و انجام پروازهای جاسوسی نزدیک مرزهای روسیه در محدوده دریای بالتیک در کشورهای لتونی، استونی و همچنین لیتوانی در این منطقه و مولداوی جمهوری های شوروی سابق حضور نظامی دارند و پایگاه های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی نیز فاصله زیادی با مرزهای ساحلی روسیه در دریای ژاپن ندارد.

با وجود اینکه مسکو بارها اعلام کرده با اتخاذ تدابیر لازم از جمله تشکیل سه لشکر ویژه ضد ناتو نزدیک مرزهای خود با چنین اقدام هایی مقابله خواهد کرد، اما طرح های گسترش نفوذ نظامی غرب به نزدیک مرزهای روسیه ادامه دارد.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۶۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان