//
کدخبر: ۵۶۴۱۰ //

حمایت از خانواده زندانیان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

‌اگر به هر دلیل سرپرست خانواده در زندان باشد انواع آسیب‌ها خانواده او را تهدید می‌کند، بنابراین حمایت از خانواده‌های زندانیان از نخستین اقداماتی است که باید انجام شود.

 حمایت از خانواده زندانیان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
به گزارش فرتاک نیوز،

 فرماندار شهرضا عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس زندان شهرستان شهرضا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره بر موضوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه و ضرورت چاره اندیشی برای آن تأکید داشته و دارند.

محسن گلابی افزود: افرادی که در زندان به سر می‌برند عضوی از جامعه ما هستند که به دلایل مختلف از مسیر صحیح منحرف شده‌اند بنابراین باید مسیر بازگشت آنها را به کانون جامعه هموار کنیم.

وی با تأکید بر ایجاد زمینه مناسب برای بازگشت افراد زندانی به جامعه، گفت: مهمترین هدف از اصلاح و تربیت مددجویان زندان‌ها بازگشت دوباره آنها به جامعه است.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه کاهش جمعیت کیفری همواره از سوی مسئولان مختلف مورد تأکید قرار گرفته است، تصریح کرد: لازم است در این راستا از آموخته‌ها و اندوخته‌های افراد کاردان استفاده شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقشاری که در جامعه در معرض آسیب قرار دارند خانواده‌های زندانیان هستند، اظهارداشت: در رابطه با حمایت از خانواده زندانیان اگر اقدامات لازم انجام نشود، این اقشار در معرض خطر آسیب قرار می‌گیرند، بنابراین باید برنامه‌هایی با رویکرد پیشگیرانه در این زمینه برنامه‌ریزی و اجرا شود.

گلابی با بیان اینکه اگر به هر دلیل سرپرست خانواده در زندان باشد انواع آسیب‌ها خانواده او را تهدید می‌کند، بیان کرد: حمایت از خانواده‌های زندانیان به ویژه در زمینه مباحث و مشکلات معیشتی از نخستین اقداماتی است که باید انجام شود و دستگاه‌های مرتبط در این زمینه باید با جدیت اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه لازم است بسته حمایتی جامع برای حمایت از زندانیان تهیه شود، تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و خیران بهره گرفت تا بتوانیم در نهایت منویات رهبر معظم انقلاب را در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

وجود 220 نفر حافظ کل و اجزاء قرآن در زندان شهرضا

رئیس سابق زندان شهرضا نیز در ادامه مراسم با بیان اینکه زندان شهرضا محل نگهداری، اصلاح و تربیت زندانیانی از 3 شهرستان شهرضا، دهاقان و سمیرم است، گفت: ایستگاه انتظامی شهید امامی رامشه و محدوده جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور نیز در حوزه استحفاظی این زندان قرار دارد.

سید رضا موسوی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت‌های حرفه آموزی در زندان، فرهنگ سازی و زمینه پرورش معنوی و روحی برای زندانیان انجام می‌شود، افزود: با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تدابیر مدیریتی آمار مصرف مواد مخدر در این زندان به صفر درصد رسیده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای کاهش آسیب در زندان، بیان کرد: اعضای این شورا از خود زندانیان هستند که به صورت داوطلبانه در اجرای برنامه‌های اصلاحی و فرهنگی کمیته فعالیت می‌کنند.

رئیس سابق زندان شهرضا با بیان اینکه فرهنگ سازی از عوامل کاهش جرایم در جامعه و در نتیجه کاهش جمعیت زندانیان می‌شود، تصریح کرد: اصلاح و پیشگیری از ارتکاب بزه باید از دوران تحصیل در آموزش و پرورش آغاز شود اما در کنار آن وجود مراکزی همچون زندان‌ها برای اصلاح افرادی که از تربیت و اصلاح اجتماعی به دور مانده‌اند نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری مهمترین هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی در اداره زندان‌ها است، اظهارداشت: بیشتر زندانیان وارد شده به زندان شهرضا به نوعی به معضل مواد مخدر با جرایمی همچون مصرف، خرید، توزیع و فروش در ارتباط بوده‌اند.

موسوی با اشاره به مهارت آموزی در زندان شهرضا برای زندانیان، گفت: در راستای اشتغال پایدار زندانیان مهارت‌هایی در زمینه‌های مختلف به زندانیان آموزش داده می‌شود که پس از آزادی می‌توانند در این حرفه مشغول فعالیت شوند.

وی با اشاره وجود 220 نفر حافظ کل و اجزاء قرآن در زندان شهرضا، بیان کرد: در مدت 2 سال گذشته توسط خیریه امام موسی کاظم(ع) زندان، 100 زندانی با جرایم مالی کمتر از 10 میلیون تومان آزاد شده‌اند.

 در این آئین از خدمات سیدرضا موسوی تجلیل و حسین سجادی به عنوان رئیس جدید زندان شهرضا منصوب شد و سید رضا موسوی به عنوان رئیس زندان شهرستان کاشان منصوب شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۴۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان