//
کدخبر: ۵۶۴۰۲ //

توطئه تجزیه عراق با شکست مواجه خواهد شد/‌قدرت آمریکا ‌رو به افول است

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه جداسازی کردستان عراق خوابی آشفته است، گفت: با همت تمام نیروها، توطئه تجزیه عراق با شکست مواجه خواهد شد.

توطئه تجزیه عراق با شکست مواجه خواهد شد/‌قدرت آمریکا ‌رو به افول است
به گزارش فرتاک نیوز،

، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم‌صفوی عصر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره فضای مجازی و رسانه که با حضور خانواده شهید محسن حججی و تعدادی از شهدای مدافع حرم استان آذربایجان شرقی، در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد ضمن اشاره به مقام والای شهدا اظهار کرد: باید پیش از هر چیز سلام مقام معظم رهبری را به تک‌تک دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آذربایجان شرقی و خانواده محترم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم برسانم.

وی افزود: همچنان که حماسه مجاهدت و فداکاری نسل اول انقلاب اسلامی برای ایران عزت‌آفرین شد، امروز نسل دوم و سوم انقلاب اسلامی در حال دفاع استراتژیک و عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی هستند و زنگ نابودی دشمنان اسلام را به صدا در آورده‌اند. استمرار دفاع از بلاد اسلامی و حفظ روحیه شهادت‌طلبی در میدان دفاع از عتبات عالیات در عراق و حرم حضرت زینب (س) در سوریه و سرکوب تروریست‌های جنایتکار و شکست ائتلاف آمریکا و دیگر دشمنان جوانان ما را در مسیر و پیشرفت منطقی و عقلانی قرار داد.

‌سرلشکر صفوی با اشاره به خانواده‌های شهدا و ایثارگران تصریح کرد: روح مبارزه و جهاد علیه ظالمان و تروریست‌ها توسط شهیدان شما در ملت‌های عراق، سوریه، یمن و سایر کشورهای اسلامی دمیده شده است.

وی افزود: ملتی که رهبری دانا، خردمند و شجاع به همراه جوانانی شجاع مؤمن و خردمند دارد، در مقابل هیچ توطئه و قدرتی شکست نخواهد خورد بلکه این جوانان و خون شهیدان است که راه کربلا را برای مراسم اربعین باز کرده تا امسال شاهد حضور بیش از 20 میلیون نفر از سراسر دنیا در مراسم اربعین باشیم.

خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کند

سرلشکر صفوی در ادامه تصریح کرد: امام فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، دیروز شهدای دفاع مقدس راه کربلا را باز کرده‌اند و امروز خون شهدای مدافع حرم راه قدس را باز می‌کند. نمی‌توانیم مقام شهدا را درک کنیم و نمی‌دانیم آن‌ها چه ارتباطی با خداوند دارند که خدا این‌قدر آن‌ها را عزیز می‌کند.

وی افزود: پیروزی راهبردی ایران و همکاران منطقه‌ای‌اش مانند روسیه، عراق، حزب‌الله لبنان و ... در شکست نقشه‌های آمریکا و اسرائیل باز هم درس و عبرت تاریخی را به ملت‌های اسلامی منطقه اثبات کرد که هرگاه مقاومت، مدیریت جهادی و روحیه فداکاری در میان ملتی وجود داشته و هر جا رهبرانی متقی، خردمند و پاک باشند، ملت‌ها بر دشمنان غلبه پیدا می‌کنند.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری با اشاره به راهبرد ایران در دفاع از ملل اسلامی گفت: رفتار ایران در دفاع از ملت‌های سوریه و عراق و مقابله و سرکوب گروهک‌های تروریستی ساخته‌شده توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و ...، راهبرد و چشم‌انداز ایران در دفاع از ملت‌های اسلامی را نشان داد.

وی افزود: ایران اسلامی به دنبال صلح و امنیت پایدار در منطقه است که این مسئله با خروج نیروهای جهنمی آمریکا و تروریست‌های اجاره‌ای که برای جنگیدن پول می‌گیرند، میسر می‌شود.

دشمن به دنبال تغییر هویت جوانان ما است

سرلشکر صفوی در مورد لزوم ترویج اخلاق اسلامی و انسانی در فضای مجازی گفت: اگر ما و شما دانشگاهیان رسالت خودمان بدانیم که تفکر برتر اسلامی و مفهوم عمیق انسانی را در فضای مجازی و رسانه‌ها ترویج دهیم، پیروز این صحنه و فضای مجازی هستیم. اگر بتوانیم سیره اخلاقی و عملی شهدای والامقام خودمان را با استفاده از نرم‌افزارهای اجتماعی نهادینه کنیم، آن زمان، فضای مجازی ابزاری مناسب برای مقابله با دشمنان خواهد بود.

وی افزود: دیگر فرهنگ لیبرالیسم در جهان آزادی و آگاهی‌بخش نیست بلکه فرهنگ اسلامی و انسانی برای مسلمانان و غیرمسلمانان الهام‌بخش است. یکی از برنامه‌های دشمنان در فضای مجازی، اسیر کردن، استحاله فکری و از بین بردن اعتقادات جوانان ماست که می‌خواهند هویت را از آن‌ها گرفته و تغییر دهند اما اگر بتوانیم هویت انسانی و اسلامی خودمان را جهان‌بینی و اخلاق و رفتار خودمان را از طریق همین فضای مجازی در سطح منطقه و جهانی به مردم جهان معرفی کنیم، مقابل دشمن پیروز می‌شویم.

سرلشکر صفوی با اشاره به لزوم حضور آگاهانه در فضای مجازی گفت: همه جوانان و دانشجویان باید به این باور باشند که امروز در میدان جهاد کبیر فرهنگی قرار داریم و بدون تفکر، عقلانیت و نورانیتی که از قرآن می‌گیریم، نمی‌توانیم در این عرصه پیروز شویم. جنگ امروز جنگ فرهنگی و اقتصادی است که امروز بحث ما در مورد بحث فرهنگی است و باید برای پیروزی در این عرصه تلاش کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که دانشجویان و جوانان افسران جوان جنگ نرم هستند. هر یک از دانشجویان ما می‌توانند یک افسر فضای مجازی باشند و اندیشه‌ها و تفکرات اسلامی ـ انسانی را در فضای مجازی منتشر کنند. نسل اول انقلاب اسلامی با خلق حماسه "تن در برابر تانک" اجازه تصرف ایران را ندادند. اکنون شما نسل دوم و سوم انقلاب، به دشمن اجازه ندهید که افکار و اذهان را کنترل کرده و سواره‌نظام غرب وحشی قلب‌های مردم ما را فتح کند. فرهنگ شهادت مانند یک دژ مستحکم در مقابل این هجمه‌ها و حملات است.

مشاور عالی‌مقام معظم رهبری با اشاره به فعالیت دشمنان در فضای مجازی تصریح کرد: توصیه من به دانشجویان این است که در شرایطی که دشمن برای رواج اعتیاد و فساد الکترونیک، دین‌گریزی و ... سرمایه‌گذاری می‌کند، استخراج آموزه‌های اهل‌بیت، نهادینه‌سازی آن در فضای مجازی می‌تواند به‌عنوان یک پادزهر، توطئه‌های دشمن را از بین ببرد.

رئیس‌جمهور آمریکا فاقد بینش جهانی است

سرلشکر صفوی در ادامه سخنان خود با اشاره به آخرین شرایط منطقه گفت: به شما بشارت می‌دهم که با همت تمام نیروها، توطئه تجزیه عراق با شکست مواجه خواهد شد و جداسازی کردستان عراق خوابی آشفته است. به لطف خداوند متعال، ایران اسلامی از تجزیه کشورهای اسلامی جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: از نظر بنده به‌عنوان یک معلم دانشگاهی، سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در چند روز گذشته، یک‌بار دیگر ثابت کرد که او فاقد بینش جهانی در مورد مسائل منطقه‌ای و به‌ ویژه مردم ایران است چرا که از قدرت مردم ایران و خردمندی رهبر ایران غافل است. رئیس‌جمهور آمریکا باید بداند قدرت جهنمی این کشور رو به افول است. به فضل الهی و با توجهات امام زمان (عج) اعتبار ایران در مجامع منطقه‌ای و جهانی رو به افزایش است. این ایران است که به‌عنوان یک قدرت در منطقه، حرف اول را می‌زند. این ایران است که حرفش را عملی می‌کند نه آمریکا، آنها باید بدانند هر چیزی که به امنیت ایران و منطقه مربوط می‌شود قابل‌مذاکره نیست. قطعاً نقشه آمریکا و تقسیم‌کار آن‌ها با برخی از کشورهای همسایه با شکست مواجه خواهد شد.

وی در پایان سخنانش گفت: سپاه و بسیج از ارکان و مؤلفه‌های اصلی دفاعی انقلاب اسلامی ایران هستند. سخنان این انسان ناآگاه که در مورد خلیج‌ فارس به کار برد، همه ملت ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور را متحد کرده و برآشفت.

تا 10 سال آینده بخش اعظمی از سرمایه در فضای مجازی تولید می‌شود

محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از خانواده شهدا اظهار کرد: برنامه بسیار خوبی تدارک دیده شد و باید به خاطر این مراسم از تمام دست‌اندرکاران این برنامه تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: ما در دانشگاه علمی کاربردی 90 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردیم که 30 تن از آن‌ها مربوط به شهدای مدافع حرم هستند که نماد آن‌ها شهید محسن حججی است. اگر قرار بود در فضای مجازی حرکتی آغاز شود باید از همین دانشگاه علمی کاربردی شروع می‌شد و خدا را شاکریم که با همت ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی در آذربایجان شرقی آغاز شد.

 امید در ادامه خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، امروز فضای مجازی یک انتخاب نیست که بخواهیم در آن حضور داشته باشیم یا خیر، فضای مجازی همچون فضای حقیقی وجود دارد که بی‌کران و بی‌انتها است. در فضای مجازی، هم فرصت داریم و هم تهدید که باید از فرصت‌ها بهترین استفاده را بکنیم. باید با استفاده از فرصت‌ها، حرف‌هایمان را به تمام جهان بگویم و اگر از این فرصت استفاده نکنیم، تهدیدها همه ما و خانواده‌های ما را با مشکل مواجه می‌کند.

وی در پایان گفت: خدا را شاکریم که استان آذربایجان شرقی برای استفاده از فرصت فضای مجازی اقدام کرد. در مدت حدود یک سال 150 اثر به این جشنواره رسیده که قابل تقدیر است. این یک واقعیت است که پیش‌بینی می‌شود تا 10 سال آینده بخش اعظمی از سرمایه، در فضای مجازی تولید می‌شود و فقط کشورهایی می‌توانند از آن استفاده کنند که در این فضا حضور داشته باشند. انتظار داریم در جشنواره بعدی، دانشجویان به فعالیت بیشتر تشویق شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۶۴۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان