//
کدخبر: ۵۵۹۶ //
لاریجانی در نطق پیش از دستور:

اقدام آمریکا در لغو روادید ایرانیها سخافت دولت این کشور را نشان داد

رئیس مجلس شورای اسلامی به اشاره به لغو روادید ایرانیان از سوی دولت آمریکا، گفت: اقدام دولت آمریکا در لغو روادید ایرانیها نشاندهنده سخافت دولت این کشور است.

اقدام آمریکا در لغو روادید ایرانیها سخافت دولت این کشور را نشان داد

به گزارش فرتاک نیوز،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در‌ آغاز جلسه علنی امروز (یکشنبه 10 بهمن) پارلمان در نطق پیش از دستور خود در سخنانی به موضوع حادثه آتش‌سوزی پلاسکو اشاره کرد و گفت: حادثه ساختمان پلاسکو وجدان همه را به شدت جریحه‌دار کرد، به خانواده‌های شهدای این حادثه و آتش‌نشانان عزیز و جان‌برکف تسلیت عرض می‌کنیم و به ارواح مطهر آنان درود می‌فرستیم.

وی همچنین از تلاشهای دولت، نیروی انتظامی، اورژانس و شهرداری تهران برای رسیدگی به حادثه آتش‌سوزی پلاسکو تشکر کرد و افزود: اینها به طور شبانه‌روزی برای رفع مشکل حادثه آتش‌سوزی پلاسکو تلاش کردند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه از ساعات اولیه حادثه پلاسکو کمیسیون عمران مجلس به همراه دو کمیسیون دیگر ماموریت رسیدگی به موضوع را پیدا کردند و بررسی‌های متنوعی انجام دادند، اظهار داشت: امیدوارم در اولین فرصت گزارش خود درباره حادثه پلاسکو را کمیسیونهای مجلس تقدیم صحن پارلمان بکنند.

لاریجانی ادامه داد: لازم می‌دانم این نکته را عرض کنم که این گزارش هم در ابعاد مختلف این حادثه و چرایی وقوع آن باید نظر روشنی را اقامه کند و هم راهکارهایی را ارائه کند که از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.

وی با اشاره به سیل در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سیل در استان سیستان و بلوچستان خساراتی را وارد کرد که لازم است دولت و مجلس کمکهای لازم به آسیب‌دیدگان را در اسرع وقت انجام دهند. نمایندگان استان سیستان و بلوچستان پیگیر این موضوع هستند و کمیسیونهای عمران و شوراها نیز در این زمینه تا حصول نتیجه تلاش کنند و نتیجه نهایی را به مجلس گزارش دهند.

رئیس مجلس در ادامه سخنانش به موضوع اقدام اخیر آمریکا درباره لغو روادید شهروندان برخی کشورها از جمله ایران اشاره و تاکید کرد: اقدامات اخیر دولت آمریکا در لغو ویزا سخافت در بینش و رفتار آنان را بیشتر نشان داد؛ البته این حادثه از طرفی هراس این دولت را ظاهر کرد که از سایه خود هم می‌ترسد و هم روحیه خشن نژادپرستانه آنان را نشان داد که پشت ظاهر عوام‌فریبانه دموکراسی‌خواهی و حقوق بشر پنهان شده است وگرنه کشوری که از قدرت امنیتی برخوردار باشد با دلهره و اضطراب و هراس چنین تصمیماتی نمی‌گیرد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ذکر نام جمهوری اسلامی ایران در فهرست کشورهای منع روادید از سوی دولت آمریکا و نگرانی از اقدامات تروریستی به شوخی شباهت بیشتری دارد، گفت: برکسی پوشیده نیست که ایران یک تنه در مقابل تروریست‌ها در سالهای گذشته ایستاد و بعدها برخی کشورهای به این جریان پیوستند و آن هم در مقابل تروریستهایی که مسئولان‌ آمریکایی از آنها حمایت می‌کردند.

وی تصریح کرد: اخیرا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری اخیر آمریکا که قبلا وزیر خارجه این کشور بود با صراحت اعلام کرد که ما داعش را بوجود آوردیم، لذا دولت آمریکا امروز دچار پدیده هراس از خود و سوء تفاهم با خود شده است.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه موضع هنرمند گرامی ما در تحریم حضور در جشنواره هنری آمریکا نمونه‌ای از غیرت ملی ملت ایران است، افزود: دولت آمریکا باید از این نمونه درس بگیرد که در مقابل یک ملت بزرگ و ریشه‌دار و متمدن قرار دارد و اینگونه اقدامات عجولانه و نارس بیش از آنکه قدرت آنان را نشان دهد، هراس آنان و ضعفشان را هویدا می‌کند.

لاریجانی اضافه کرد: این اقدامات از سوی دولت آمریکا فلش مبارزه با تروریسم آنها را برملا می‌کند که عملی مکارانه است وگرنه بعید است آنان ندانند که مصدر اصلی تروریستها کجاست!

وی با بیان اینکه ایران کشوری امن و متکی بر خود است و برخلاف روش نااهلانه آمریکا زمینه مراودات اجتماعی را بین ملل به خوبی فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: ایران براساس ارزشهای اسلامی از همزیستی مسالمت‌آمیز همه ملل با عقاید گوناگون حمایت می‌کند و در مبارزه با تروریسم نیز راسخ است و دچار بازیگریهای کودکانه برخی از کشورها نمی‌شود.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان