//
کدخبر: ۴۶۸۵ //

ترامپ امروز دستور می دهد: محدودیت ورود ایرانی ها به آمریکا

خبرگزاری رویترز نوشته است که ترامپ امروز فرمان اجرایی محدودیت ورود پناهجویان و اتباع شماری از کشورهای مسلمان از جمله ایران به آمریکا را صادر می‌کند.

ترامپ امروز دستور می دهد: محدودیت ورود ایرانی ها به آمریکا

به گزارش فرتاک نیوز،خبرگزاری رویترز بامداد چهارشنبه از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای سخت‌گیرانه‌تر کردن قوانین مهاجرت از کشورهای مسلمان به این کشور خبر داد.

 بنا بر این گزارش، انتظار می‌رود ترامپ امروز با حضور در وزارت امنیت داخلی آمریکا چند فرمان اجرایی مربوط به این محدودیت‌ها را صادر کند.

چند نفر از دستیاران کنگره که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، به رویترز گفته‌اند که این محدودیت‌ها بیشتر شامل حال پناهجویان و اتباع ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن خواهد شد.

بنا بر این گزارش، احتمالا ترامپ به وزارت خارجه آمریکا دستور خواهد داد تا از صدور روادید برای اتباع این کشورها خودداری کند. علاوه بر این، احتمال دارد که ترامپ به اداره گمرک و مرزهای آمریکا دستور دهد که از ورود دارندگان روادید آمریکا که تبعه این کشورها هستند، جلوگیری کند.

همچنین انتظار می‌رود دولت جدید آمریکا محدودیتی چند ماهه برای پذیرش تمام پناهجویان تعیین کند، تا زمانی که وزارت خارجه و وزارت امنیت داخلی بتوانند ساز و کاری قابل اطمینان‌تر برای بررسی وضعیت متقاضیان ایجاد کنند.

اما ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی ابتدا از ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به آمریکا صحبت کرد و بعدها گفت باید به دقت بر ورود اتباع کشورهای مسلمان نظارت کرد.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه از پاسخ دقیق به برنامه ترامپ در این رابطه خودداری کرد.

وی گفت: «این یکی از مسائلی است که وزرای خارجه و امنیت ملی باید پس از رأی اعتماد از کنگره، بررسی کنند و  یک برنامه کاری مشترک برای بررسی دقیق‌تر هویت افراد تدوین کنند.»

 

منبع: نامه نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۶۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان