//
کدخبر: ۴۳۳۹۸ //
آسوشیتد پرس:

آمریکا به دنبال بازرسی از سایت‌های نظامی ایران است

آمریکا به دنبال بازرسی از سایت‌های نظامی ایران است

آمریکا به دنبال بازرسی از سایت‌های نظامی ایران است
به گزارش فرتاک نیوز،

پایگاه خبری «آسوشیتد پرس» به نقل از مقامات ارشد آمریکایی مدعی شد که دولت ترامپ درصدد بازرسی از سایت‌های نظامی ایران است.

آمریکا به دنبال بازرسی از سایت‌های نظامی ایران استبه گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پایگاه خبری «آسوشیتد پرس» به نقل از مقامات ارشد آمریکایی مدعی شد که دولت ترامپ درصدد بازرسی از سایت‌های نظامی ایران است.

آسوشیتد پرس به نقل از این مقامات ارشد نوشت: دولت ترامپ قصد دارد تا به بهانه آزمودن پایداری توافق هسته‌ای، سایت‌های نظامی «مشکوک»  ایران را مورد بازرسی قرار دهد.

 در ادامه این گزارش آمده است: این بازرسی یکی از عناصری است که در راستای اتخاذ موضع تهاجمی‌تر علیه ایران است، و دولت ترامپ همچنانکه به دنبال نظارت شدیدتر بر روی توافق هسته‌ای است به دنبال برطرف کردن آنچه مشاوران ترامپ آن را «نواقص جدی» نامیده‌اند است و در صورتی که این نواقص به سرعت برطرف نشوند احتمال خروج ترامپ از توافق هسته‌ای وجود دارد.

این مقامات به آسوشیتد پرس گزارش داده‌اند: این تلاش‌ها همچنین شامل بحث با کشورهای ارویایی برای انجام مذاکره درباره توافقی است که ایران را از شروع مجدد فعالیت‌های هسته‌ای خود بعد از برداشته شدن محدودیت‌های توافق هسته‌ای در طول یک دهه باز می‌دارد.

این پایگاه خبری در ادامه می‌نویسد: در صورتی که ایران با انجام این بازرسی‌ها مخالفت کند ترامپ استدلال محکمی برای بیان این مطلب خواهد داشت که ایران توافق هسته‌ای را نقض کرده و در صورت از میان رفتن این توافق بیشترین نگاه‌ها متوجه تهران شود و در صورت موافقت ایران با این بازرسی‌ نیز افرادی که در دولت ترامپ خواستار حفظ توافق هسته‌ای هستند می‌توانند این استدلال را بیان کنند که توافق هسته‌ای برای امنیت ملی آمریکا مؤثر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان