//
کدخبر: ۴۲۵۹ //
سیگنال‌های چین به آمریکا؛

کشتی های جنگی چین وارد خلیج فارس شدند

نیروی دریایی چین بعد از 6 سال برای نخستین بار یک ناوگروه عازم سواحل کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کرده است.

کشتی های جنگی چین وارد خلیج فارس شدند

به گزارش فرتاک نیوز،کشتی های جنگی چین برای نخستین بار از 6 سال گذشته به این سو در حالی عازم تور دریایی در منطقه خلیج فارس شدند که تحلیلگران آن‌را پیام پکن در ایفای نقش بزرگتر در عرصه جهانی بر می شمارند.

به نوشته «تامسون رویترز» سه کشتی جنگی چین همراه با یک ناو شکن مجهز به موشک هدایت شونده شنبه این هفته در دوحه پایتخت قطر پهلو گرفتند. پیشتر این ناو گروه از شهر جده عربستان سعودی دیدار کرده بود.

نیروی دریای چین به طور مرتب در جهان دیدار هایی را انجام می‌دهد و کشتی های آن در سواحل یمن  و سومالی  به عنوان بخشی از عملیات ضد دزدان دریایی مشارکت دارند.

 نیروی دریایی چین سال 2014 برای اجرای رزمایش مشترک با عربستان،رقیب سنتی ایران ابتدا در آب‌های بندرعباس پهلو گرفته بود.

بر اساس این گزارش، چین وابسته به نفت خاورمیانه است و بیشتر تمایل دارد تا دیپلماسی خاورمیانه را به دیگر اعضای دائمی شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه واگذار نماید.

هرچند که این کشور در عرصه سوریه به ویژه تلاش برای برقراری صلح در این کشور و نیز یمن گام‌هایی را برداشته است.

اندیشکده «هریتیج» نیز  در آخرین گزارش خود پیرامون توان نظامی آمریکا در برابر تهدیدهای بالقوه و موجود نوشته بود: تمام شاخه‌های نظامی آمریکا از نیروی زمینی،دریایی و هوایی گرفته تا تفنگداران دریایی به قدری تحلیل رفته‌اند که قادر به پیروزی در دو نبرد همزمان منطقه‌ای نیستند.

اندیشکده «هریتیج»  نوشت: نیروی دریایی آمریکا به عنوان بزرگترین ناوگان هواپیمابر جهان، اینک 274 کشتی جنگی در اختیار دارد اما برای استفاده از ظرفیت کلی نیاز به 346 کشتی جنگی دارد.

در بخش دیگر از این گزارش در زمینه کشورهای درجه نخست تهدید علیه آمریکا آمده است: «روسیه،چین و ایران در این رده بندی به عنوان کشورهای "مهاجم" نام گرفته‌اند.

تمام کشورهای یاد شده به عنوان "تهدید درجه بالا" علیه منافع حیاتی آمریکا نام گرفته شده‌اند.»

در این گزارش همچنین در زمینه قابلیت‌های تهدیدی، «روسیه تهدید نیرومند» و «ایران» در رتبه دوم به عنوان کشور در حال جمع آوری توان تهدید عنوان شده است.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان