//
کدخبر: ۳۸۵۶ //
رویترز:

اقدام غیرمنتظره زنان علیه ترامپ/ اعتراضات جهانی شد

خبرگرازی رویترز (Reuters) تیتر یک امروز خود را به اعتراضات گسترده زنان در آمریکا و دیگر نقاط جهان علیه "دونالد ترامپ" رئیس جمهور ایالات متحده اختصاص داد.

اقدام غیرمنتظره زنان علیه ترامپ/ اعتراضات جهانی شد

به گزارش فرتاک نیوز،رویترز در گزارشی زیر عنوان "زنان در سراسر آمریکا تظاهرات عظیم ضدترامپ به راه انداختند" به این موضوع پرداخته و تاکید می کند که حضور چنین جمعیتی در خیابان غیرقابل پیش بینی بوده است.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: روز شنبه زنان شهرهای بزرگ آمریکا در جمعیت های بزرگی که غیرمنتظره بود به خیابان ها ریختند و تظاهرات های عظیمی را علیه "دونالد ترامپ" رئیس جمهور این کشور به راه انداختند.

رویترز افزود: این اولین نشانه است مبنی بر اینکه رئیس جمهور تازه سوگند خورده جمهوری خواه در کار خود با مخالفت های قوی و محکمی روبرو خواهد شد.

این خبرگزاری انگلیسی نوشت: صدها هزار زن –که بسیاری از آنان برای اعتراض و ابراز عصبانیت از اظهارات ترامپ، کلاه صورتی به سر داشتند- جمعیتی طولانی را تشکیل داده و خیابان های مرکز شهر واشنگتن، اطراف کاخ سفید و بازار ملی آمریکا را پر کردند.

صدها زن دیگر نیز در نیویورک، لس آنجلس، شیکاگو و بوستون ازدحام کردند تا ترامپ را در اولین روز کاری خود مورد توبیخ و سرزنش قرار دهند.

رویترز افزود: ترامپ با اظهارات تحقیرآمیز خود علیه زنان، مکزیکی ها و مسلمانان، خشم بسیاری از آزادی خواهان آمریکایی را برانگیخته است.

وی همچنین با وعده خود در مراسم تحلیف روز جمعه مبنی بر اینکه "آمریکا اولویت اول من در تصمیم گیری خواهد بود" بسیاری را در خارج از مرزهای ایالات متحده نگران کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: در سراسر جهان نیز زنان برای اظهار همدردی با زنان آمریکایی و ابراز خشم از اظهارات ترامپ به خیابان ها آمده اند. این تظاهرات ها در صدها شهر جهان برگزار شده است.

رویترز نوشت: در مجموع تخمین زده می شود که برگزار کنندگان تظاهرات علیه ترامپ به بیش از چهار میلیون نفر رسیده اند.

اقدام غیرمنتظره زنان علیه ترامپ/ اعتراضات جهانی شد

 

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان