//
کدخبر: ۳۶۱۸۹ //

کارشناس مسلمان روسیه: تعیین روز قدس ضربه تاریخی به رژیم صهیونیستی زد

اسماعیل شعبانف کارشناس آذری مقیم مسکو اعلام کرد: روز جهانی قدس ابتکار بسیار مهمی بود که به رژیم صهیونیستی ضربه تاریخی وارد کرد و این رژیم را در مخمصه قرار داد.

 کارشناس مسلمان روسیه: تعیین روز قدس ضربه تاریخی به رژیم صهیونیستی زد
به گزارش فرتاک نیوز،

شعبانف خاطرنشان کرد: با نقشه و محاسبات اسرائیل غاصب، مساله فلسطین باید در دهه های گذشته فراموش می شد و سازشگری برخی گروههای فلسطینی این امید را برای مقام های صهیونیستی به وجود آورده بود.

 

وی افزود: اما امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی با هشیاری این توطئه را برهم زد و از بایگانی شدن پرونده فلسطین جلوگیری کرد.

 

کارشناس مسلمان با بیان اینکه مساله فلسطین با ابتکار، تلاش و برنامه ریزی امام خمینی (ره) در اولویت مسائل جهان اسلام قرار گرفته است، اظهار کرد: به تناسب این اقدام ها، ضربات سختی به نقشه های توسعه طلبانه اسرائیل در منطقه خاورمیانه وارد شد و نقشه این رژیم برای حاکمیت از نیل تا فرات منسوخ شد.

 

شعبانف گفت: اگر آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس نبود، مساله فلسطین هیچگاه احیا نمی شد و امروز توجهی که به این موضوع به ویژه در جهان اسلام می شود بیشتر به دلیل این مناسبت است.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، مساله فلسطین را طرح اصلی خود اعلام کرد و بسیاری از ملت های اسلامی و حتی آزادیخواهان غیرمسلمان جهان از این ابتکار حمایت کرده و مراسم این روز را به عنوان نماد تداوم مبارزه برای کسب حقوق ملت مسلمان فلسطین برگزار کرده و می کنند.

 

کارشناس مسلمان همچنین با بیان اینکه دشمنان فلسطین به ویژه رژیم صهیونیستی درصدد از بین بردن اهمیت موضوع و کاهش توجه به مشکلات ملت مظلوم فلسطین، هستند، گفت که این رژیم در وضعیت کنونی احساس ناتوانی می کند و به همین دلیل به برخی متحدان پنهانی خود و نخست به عربستان سعودی متوسل شده است.

 

شعبانف ادامه داد: امروز نباید توطئه های عربستان سعودی و برخی رژیم های همپیمان ریاض را علیه امت جهانی اسلام بویژه مقاومت ضدرژیم صهیونیستی دست کم و بی اهمیت درنظر گرفت، زیرا چنین رویکردی منجر به فجایعی همچون یمن شده است.

 

کارشناس مسلمان یادآور شد: رژیم آل سعود ضربات سختی به مسلمانان وارد کرده است و فاجعه منا و شهادت صدها حاجی از کشورهای مختلف ننگی است که هیچگاه از دامن این رژیم پاک نخواهد شد.

 

وی افزود: متاسفانه امروز کسانی که حاکم عربستان هستند، برای نجات فلسطین هیچ اقدامی نمی کنند و تمامی تلاش های خود را برای ضربه زدن به مسلمانان متمرکز و برای این منظور برنامه ریزی کرده و دهها میلیارد دلار سلاح خریداری می کنند.

 

کارشناس مسلمان روسیه در پایان تاکید کرد که روز قدس باید روز اتحاد مسلمانان باشد و تمام فریادها و شعارها علیه دشمنان اسلام و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین باشد.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان