//
کدخبر: ۳۶۰۶۶ //

چه کسی جانشین ولیعهد سعودی خواهد شد؟

با برکناری محمد بن نایف از ولیعهدی عربستان و تعیین محمد بن سلمان به جای او باید پرسید چه کسی به جای بن سلمان جانشین ولیعهد خواهد بود؟

چه کسی جانشین ولیعهد سعودی خواهد شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری عربی 21، با برکناری محمد بن نایف از ولیعهدی عربستان و  اقامت او در قصری با شکوه که بیشتر شبیه بازداشت خانگی است و در شرایطی که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی به ولیعهدی رسیده است، باید پرسید چه کسی به جای بن سلمان جانشین ولیعهد خواهد شد؟

 

برکناری بن نایف تصمیم تازه ای نیست

 

در این میان بسیاری از سایت ها و صفحات اجتماعی بیش از یک ماه پیش از قریب الوقوع بودن برکناری محمد بن نایف ولیعهد سعودی خبر داده و اعلام کرده بودند تصمیم برکناری او از مدتی پیش اتخاذ شده اما اعلام نشده بود.

 

پیش بینی برکناری بن نایف از سوی وبلاگ نویس اماراتی

 

یکی از مهم ترین خبرهایی که در این خصوص منتشر شد، از سوی «محمد المزروعی» وبلاگ نویس معروف و  نزدیک به محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی بود که روز دوشنبه نوشت: این محمد بن سلمان است که پادشاه آینده عربستان است.

 

همچنین در یک توییت دیگر که درتاریخ 26 می گذشته منتشر شد، آمده بود: بن سلمان پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ریاض  با محمد بن نایف در مورد کناره گیری از ولیعهدی  گفت و گو و پیشنهاداتی را نیز برای او مطرح کرد که بن نایف نیز با پیشنهاد او موافقت کرد.

 

در توییت مزبور آمده بود: در این شرایط کشمکش بین دو محمد به نفع محمد بن سلمان که شخصیتی جسور دارد، نهایی شد و اکنون فقط ترتیب دادن کناره گیری بن نایف از ولیعهدی باقی مانده است (این را به خوبی به یاد داشته باشید).

 

بازداشت خانگی محمد بن نایف

 

اما پیش از این توییت ها نیز «اکرم حجر الموالی» یک فعال یمنی در 25 دسامبر در صفحه فیسبوک نوشت: برخی خبرها حاکی از این است که محمد بن نایف در بازداشت خانگی به سر می برد.

 

غیبت بن نایف در بحران عربی با قطر و حضور در مراسم استقبال از العبادی

 

کاربران صفحات اجتماعی شاهد بودند، محمد بن نایف اخیرا حضور قابل ذکری ندارد و غیبت او در بحران عربی با قطر کاملا نمود یافت که حاکی از برکناری او و سلب تمام اختیاراتش بود و اینکه باقی ماندن او در ولیعهدی فقط موضوع وقت است.

 

محمد بن نایف پس از غیبتی که کوتاه نبود، ناگهان دوشنبه گذشته در مراسم استقبال حیدر العبادی نخست وزیر عراق در فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده  حضور یافت.

 

در همین ارتباط پایگاه «اسرار عربیه» به نقل از منابعی که آنان را منابع موثق در ریاض توصیف کرد، نوشت: خاندان حاکم سعودی بین خود در مورد برکناری ولیعهد به توافق رسیده است به این ترتیب محمد بن سلمان گام گذاشتن در مسیر قدرت و جانشینی پدرش را کامل کرد.

 

بن نایف، مرد به حاشیه رفته

 

این منبع یادآور شد، عزل و نصب های اخیر شامل برکناری مردان نزدیک به بن نایف و تعیین حامیان محمد بن سلمان در پست های مختلف بود و این نشان می دهد محمد بن سلمان به طور کامل اداره کشور را به دست گرفته است و بن نایف به مرد حاشیه ای تبدیل شده است، اما معلوم نیست چه کسی جانشین ولیعهد خواهد شد؟

 

ولیعهد برکنار شده هیچ پست سیاسی ندارد

 

اسرار عربیه ادامه داد، محمد بن نایف پس از برکناری به قصر باشکوهی منتقل می شود تا در آنجا اقامت داشته باشد بدون اینکه هیچ منصب سیاسی برایش باقی مانده و یا در امور کشور دخالتی داشته باشد، حال آنکه روزهای نخست اقامت در قصرش بیشتر شبیه بازداشت خانگی است.

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان