//
کدخبر: ۳۵۵۰۶ //

جوان نوازنده قصرشیرینی محکوم به قصاص،۸۱ میلیون تومان تا مرگ فاصله دارد

یک اتفاق نا خواسته و در نهایت قتلی که تا چند روز دیگر نوازنده جوان قصرشیرینی را به چوبه دار می کشاند مگر دل های مهربان هم میهنان به یاریش بشتابد.

جوان نوازنده قصرشیرینی محکوم به قصاص،81 میلیون تومان تا مرگ فاصله دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

شاید «جواد» یک لحظه تصور این را نمی‌کرد که اقدام او برای ترساندن و دورکردن «محمد» که با برادرش در بازارچه مرزی «پرویزخان» درگیر شده بود، منجر به مرگ محمد شود. جواد که نوازنده و استاد موسیقی سنتی بود و در شهرستان قصرشیرین به تدریس موسیقی سنتی می‌پرداخت، این روزها و در پشت میله‌های زندان در پناه سیاهی شب بند شش، خاطرات یک بعدازظهر جهنمی را در ذهن مرور می‌کند و با خودکار آبی‌رنگش در برگی از دفتر خاطراتش می‌نویسد: «گاهی آنچه نمی‌خواهی بشود، می‌شود. گاهی اگر تمام عمرت را بگذاری آنچه بخواهی بشود، نمی‌شود. نفرین به تقدیر سیاهی که با تمام رنگ‌های روشن، سفید نمی‌شود».

 

براساس محتویات پرونده، حوالی ظهر ١٨ شهریور سال ١٣٩٠ جواد برای سرکشی به برادر کوچک‌ترش وارد بازارچه مرزی پرویزخان و با صحنه درگیری بردارش با جوان قوی‌هیکلی مواجه شد. جواد با مشاهده صحنه کتک‌خوردن برادرش با سرعت به طرف محمد جوان قوی‌هیکل دوید. محمد با عجله از صحنه درگیری به سمت تپه بلندی که در نزدیکی بازارچه وجود داشت،  فرار کرد. هنگامی‌که محمد به بالای تپه رسید پشت‌سر خود را نگاه کرد، تا فاصله جواد که در پی او می‌دوید را بسنجد. اما ناگهان از بالای تپه پایش سرخورد و به پرتگاه پایین تپه سقوط کرد. جواد خود را به محمد رساند و او را از درگیری مجدد با برادرش منع کرد پس از آن جواد به همراه برادرش به منزل بازگشت.

 

جواد درباره اینکه محمد چطور کشته شد به مأموران گفت: درگیری تمام شد و ما به خانه برگشتیم اما شب‌هنگام وجودم پر از آشوب شد. ناگهان به یادم آمد  آن سوی تپه‌ای که محمد از آن بالا رفت منتهی به خاک عراق بوده و نگران عدم بازگشت محمد شدم. اما تصمیم گرفتم همان موقع شب خبری از محمد بگیرم و به‌همین‌دلیل شب‌هنگام به طرف بازارچه رفتم. هنگامی‌که از تپه بالا رفتم محمد را در پایین تپه دیدم که بی‌حرکت دراز کشیده است. چند بار او را صدا کردم اما او جوابی نداد. با سرعت از تپه پایین رفتم و او را تکان دادم اما او فوت شده بود. من او را نکشتم.براساس گزارش پزشکی قانونی استان کرمانشاه  به دادگاه، مرگ محمد در اثر سقوط از ارتفاع و برخورد جمجمه با جسم سخت تشخیص داده شده‌ است و براساس همین گزارش هیچ‌گونه آثار ضرب‌وجرح در جسد محمد دیده نشد.

 

با تلاش‌های وکیل‌مدافع جواد، ثابت شد  موکل او قصد قتل محمد را نداشته و محمد به صورت غیرعمد کشته شده است. اما پافشاری خانواده مقتول در اقدام به قتل عمد جواد، باعث شد تا دادگاه تصمیم بگیرد مراسم قسامه برگزار کند و خانواده مقتول با احضار ٥٢ نفر از خویشاوندان نزدیک خود به دادگاه و ذکر قسم و شهادت مبنی بر اینکه آنها یقین دارند متهم پرونده با اقدام به قتل مستقیم موجبات قتل محمد را فراهم کرده است، متهم پرونده محکوم به قصاص شد.

 

به گزارش خبرنگار ما، جواد هم‌اکنون در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به سر می‌برد. او که هنرمندی مستعد و توانا در زمینه نوازندگی است، در امور فرهنگی زندان فعالیت و برای زندانیان کلاس‌های آموزشی موسیقی برگزار می‌کند. «حیدری»، مسئول سابق امور فرهنگی زندان دیزل‌آباد کرمانشاه، درباره شخصیت جواد گفته بود: «او هنرمندی واقعی و اخلاق‌مدار است و در مدتی که در زندان بوده، از واحدهای مختلف زندان که با آنها همکاری نزدیک داشته، گواهی حسن اخلاق گرفته است. او واقعا شایسته کمک است و من امیدوارم شرایطی فراهم شود که او از زندان آزاد شود». 

 

نامه مجوز انتشار کمک از مردم توسط قاضی پرونده

photo_۲۰۱۷-۰۶-۱۸_۱۹-۳۹-۰۱

 

پس از تلاش‌های زیاد هیئت حل اختلاف استان خانواده مقتول سرانجام رضایت خود را از قاتل در صورت دریافت مبلغ ٤٠٠‌ میلیون تومان اعلام کرده‌اند و تا تاریخ 96/٤/3 به خانواده متهم به قتل برای تهیه این مبلغ فرصت داده‌اند. با تلاش‌های خانواده متهم به قتل و فروش املاک و دارایی‌های خود و همچنین کمک‌های اقوام و آشنایان خود موفق به جمع‌آوری319میلیون تومان شده‌اند و در تهیه 81میلیون تومان باقی‌مانده وجه درخواستی خانواده مقتول ناتوانند.

 

خانواده جواد درباره وضعیت او گفتند: جواد امیدوار است  در ماه مبارک رمضان که هم‌وطنان میهمان خدا هستند، ضمن یادآوری او در عبادت‌هایشان، او را مورد لطف و عنایت خود قرار دهند که تقدیر سیاهش با کمک هم‌وطنان به روزنه‌های سفیدی ختم شود. خانواده جواد به منظور دریافت کمک‌های مردمی شماره حساب ١٧٩٨٦٣٨٥٠ و شماره کارت ٥٨٩٤٦٣١٥١٢٣٠٥٣١٩  نزد بانک رفاه که متعلق به برادر متهم به قتل، شهاب غلامی است را اعلام کرده‌اند. هم‌وطنان خیری که تمایل  کمک  به این زندانی را دارند، می‌توانند مبالغ اهدایی خود را به شماره حساب‌های اعلام‌شده واریز کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان