//
کدخبر: ۳۴۵۵۵ //
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی:

انتخابات شهرهایی با بیش از ۱۰ درصد تخلف باطل می شوند

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گفت: انتخابات شهرهایی با بیش از ۱۰ درصد تخلف باطل می شوند.

انتخابات شهرهایی با بیش از ۱۰ درصد تخلف باطل می شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد محمودی شاه نشین شامگاه پنجشنبه، در جمع هیأت های اجرایی و نظارت انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان قدس ضمن تشکر از اعضای هیات اجرایی و نظارت انتخابات و تسلیت شهادت حضرت علی(ع) گفت: امام علی(ع)  نمایشگر عدالت بود.

 

وی با اشاره به حوادث تروریستی اخیر تهران بیان داشت: هنگامی که این واقعه تلخ رخ داد بسیاری از افراد دچار نگرانی و تپش قلب شدند و بسیاری از پدران و مادران نگران فرزندان و بسیاری از فرزندان نگران پدران و عزیزان خود شدند.

 

نماینده مردم شهرستانهای ملارد، شهریار و قدس در مجلس گفت: نگرانی های بسیاری همه ما نسبت به کشور و آینده کشور عزیزمان داشتیم و نگران بودیم که کشور ما هم مانند حلقه ای که در اطراف ما قرار دارد و همگی به نوعی دچار عصیان و تیغ خشمگین نفرت آور تروریست هستند ناآرام شود.

 

وی افزود: نگران بودیم که جرقه برق تاریکی و نگاه جنگ پرستی در کشور ما شعله ور شود، اما خدا را شکر به همت کسانی که در سه هزار کیلومتر آن طرف تر جان بر کف ایستاده اند تا کسی نتواند به پایتخت امن کشور ما آسیب برساند، کشور ما امن باقی خواهد ماند.

 

وی با اشاره به سه تمایز روند انتخابات شوراهای شهر و روستا در کشور با دوره های قبل، گفت: اولین تمایز این بود که هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی اجازه نداد در کشور روشی که در دوره های انتخابات های قبلی رواج داشت، پیاده شود و آن حذف رقبا قبل از انتخابات بود، چندین دوره بود که رقبای مهم یکدیگر را به واسطه های مختلف تهمت و افترا و ایجاد شرایط سخت، نه پای صندوق ها بلکه قبل از انتخابات که آرا مردم در صندوق ریخته شود حذف می کردند.

 

محمودی شاه نشین افزود: در این دوره هیات نظارت محکم ایستاد و گفت مردم باید حذف و تفکیک کنند و مردم باید تشخیص دهند کدام یک برحق و کدام بر ناحق است، خارج از هوای نفسانیت ‌و گرایش های سیاسی و ایلی و قومی فضا برای عموم باید آزاد باشد تا مردم انتخاب کنند، اولین دوره ای بود که کمتر از ۱ درصد در کشور از صحنه رقابت کنار گذاشته شدند، چون ما طبق فرمایش رهبر عزیز در مشهد معتقد بودیم که مر قانون باید پیاده شود.

 

وی اضافه کرد: ما دو چیز را به عنوان وسیله اصلی در رد صلاحیت ها در نظر گرفتیم، اول محکومیت قطعی و دوم محکومیت موثر را در تایید و یا رد صلاحیت ها در نظر گرفتیم، اراده ما آن بود که آبروی افراد حفظ شود و نظارت ها قانونمند باشد.

 

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور دومین تمایز این انتخابات را الکترونیکی بودن آن دانست و گفت: سال ها بود که رهبر انقلاب فرمودند از فناوری و تکنولوژی در انتخابات بهره بجوییم، هر سال ما با مشکل تشابه اسمی و بدخطی و اوراق جعلی در صندوق ها و خطا در شمارش ها مواجه بودیم و با توجه به منویات رهبری امسال در ۱۰۱ شهر کشور از سیستم الکترونیکی استفاده کردیم و همه تخلفات مذکور به صفر رسید و این شروع خوبی برای کسانی بود که می ترسیدند به این عرصه وارد شوند.

 

وی گفت: این دستگاه ها و روش الکترونیکی برگزاری انتخابات با روش های مختلف مورد آزمون و خطا قرار گرفت و با نرم افزاری که توسط متخصصین کشور نوشته شد بسیار موفق عمل کردیم.

 

محمودی شاه نشین تمایز سوم را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این انتخابات، هماهنگی کاملی بین وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات و هیات نظارت برای برگزاری انتخابات پرشور وجود داشت.

 

وی با اشاره به شهرستان های قدس، ملارد و شهریار گفت: ما منکر تخلف در انتخابات نیستیم، بله تخلفاتی بوده است، در این سه شهرستان با ده شهر و نزدیک به ۱۰۲ روستا با تخلفات در پای صندوق ها برخورد شد و کسانی که دیدند در صندوق ها نمی توانند تخلفی انجام دهند، تخلف را به بیرون راندند و از مسیر غیر شرعی به کسب آراء پرداختند.

 

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور گفت: ما قرار گذاشتیم در هر شهری که بیش از ۱۰ درصد تخلف محرز ببینیم انتخابات را باطل کنیم و الان هم از همه دستگاه های قضایی، امنیتی خواسته ایم که هر کجا به اثبات برسد که تخلف زیادی رخ داده است، به ما اطلاع دهند و ما مقابله کنیم.

 

وی در پایان ضمن تبریک به اعضای منتخب شورای شهر اعلام داشت: انتخاب شما توسط مردم امانتی است که بر شما واگذار شده است و باید به نحو احسن از آن حفاظت کنید، این فرصتی است که فقط تقدیر الهی در اختیار شما قرار داده است، بدانید که این مردم شایسته خدمت هستند.

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان