//
کدخبر: ۳۱۸۴۷ //

کویت اجازه حمل سلاح از خاک این کشور را به ناتو داد

کویت همچنین بر اساس پیمان استانبول همکاری های خود با سازمان ناتو را توسعه خواهد داد .

کویت اجازه حمل سلاح از خاک این کشور را به ناتو داد
به گزارش فرتاک نیوز،

دولت کویت در جلسه یکشنبه شب خود پیش نویس قانون ارائه تسهیلات ویژه به سازمان ناتو دراین کشور و انتخاب کویت به عنوان مرکز منطقه ای سازمان ناتو را تصویب کرد .

 

این قانون به دنبال اخیر توافق دولت کویت و سازمان ناتو بدست آمد و این کشور که به عنوان مرکز منطقه ای سازمان مذکور انتخاب شده با مصوبه امشب دولت کویت رسما عهده دار این سمت شد.

 

کویت همچنین بر اساس پیمان استانبول همکاری های خود با سازمان ناتو را توسعه خواهد داد .

 

کویت به دلیل همسایگی با عراق و در اختیارداشتن یک موقعیت ترانزیت مناسب برای نظامیان ناتو که در سطح منطقه تردد می کنند از اهمیت بالایی برای آمریکا و شرکایش برخوردار است.

 

بر اساس این گزارش،طرفین پیشتر توافق نامه ای رسمی را جهت ارائه تسهیلات تردد به نیروهای ناتو امضا کرده اند اما طرف کویتی اختیارات بیشتری را نیز به این نیروها داده است و با وجود قانون ممنوعیت حمل سلاح در این کشور٬ نیروهای ناتو اجازه حمل سلاح را در داخل خاک کویت خواهند داشت.

 

مهمترین جنبه این اقدام دولت کویت٬ تلاش این کشور برای کمک گرفتن از نیروهای ناتو جهت حفظ امنیت خود است و قرار است تعامل طرفین طی ماه های آینده نیز بیشتر شود.

 

همچنین براساس توافق مشترک با ناتو٬ کویت در زمینه تبادل اطلاعات امنیتی و ارائه خدمات لجستیکی به نیروهای زمینی و دریایی این سازمان نظامی اقدام خواهد کرد.

 

روابط کویت با ناتو که بخش اعظم فعالیت های آن توسط آمریکا هدایت می شود٬ به دلیل روابط نزدیک و راهبردی کویت و واشنگتن و حضور بیش از 15 هزار نیروی آمریکایی در این کشور همواره پس از جنگ دوم خلیج فارس در سطح بالایی قرار داشته است.

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان