//
کدخبر: ۲۶۴۴ //

مشاور رئیس جمهوری منتخب آمریکا: ترامپ خواستار روابط عالی با مرکل است

نماینده تیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت، ترامپ خواستار برقراری روابطی عالی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان است.

مشاور رئیس جمهوری منتخب آمریکا: ترامپ خواستار روابط عالی با مرکل است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از داووس،‌ آنتونی اسکاراموچی در پی انتقاد ترامپ از مرکل و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که خشم و اعتراض هایی را در برداشت،‌ امروز (سه شنبه) در مجمع جهانی اقتصاد داووس گفت که رئیس جمهوری بعدی آمریکا، «مرد صلح است که اهمیت ائتلاف دیرینه بین ما و اروپا را به رسمیت می شناسد.»

وی در عین حال اذعان کرد که ترامپ همچنین درصدد برقراری ارتباط با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و تغییر رویکردهای خصمانه میان دو طرف در ارتباط با جنگ سوریه،‌ اوکراین و اتهام حملات سایبری است.

مشاور ترامپ در اقامتگاه داووس سوئیس به خبرنگاران گفت: ترامپ را فردی نمی بینم که خواستار برقراری روابطی بد با دیگران باشد و قطعا وی اروپا را ضعیف نمی پندارد.

سه هزار تن از نخبگان سیاسی و تجاری جهان در داووس سوئیس گردهم آمده اند تا در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد شرکت کنند.

اسکاراموچی افزود: روابط آمریکا و اروپا در طول شش ماه آینده و ذر سال آینده قوی تر از هر زمان دیگری خواهد بود.

مشاور ترامپ در عین حال گفت: تصور می کنم وی سخنانی گفته که شما باید به آن گوش سپارید؛ وی گفته است که ما باید مطمئن شویم ساختار و ائتلاف مان برای سده بیست و یکم و بیست و دوم آماده است، نه برای سده بیستم.

براساس این گزارش،‌ ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه ای که دو روزنامه اروپایی با وی انجام دادند، قاره سبز را هدف حملات پی در پی خود قرار داد و با منسوخ نامیدن سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که کشورهای بیشتری پس از انگلیس از اتحادیه اروپا خارج می شوند.

این میلیاردر جمهوریخواه که روز جمعه قدرت را در اختیار می گیرد، همچنین از تصمیم مرکل برای گشودن مرزهای آلمان به روی صدها هزار آواره و مهاجر انتقاد کرد و آن را فاجعه بار خواند.

به رغم واکنش های شدید در اروپا به سخنان ترامپ، اسکاراموچی گفت که مصاحبه های انجام شده، اعتمادپذیری ترامپ را به معرض نمایش می گذارد.

وی افزود: باید این سخنان را هشدار دهنده ندانید بلکه آن را خوشایند تلقی کنید.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان