//
کدخبر: ۲۴۹۲ //

پاسخ عراق به حمله تند عربستان به سفیر جدید ایران در بغداد

«ثامر السبهان» وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای حوزه خلیج فارس مدعی شد که ایرج مسجدی سفیر جدید ایران در عراق جنایتکار جنگی است.

پاسخ عراق به حمله تند عربستان به سفیر جدید ایران در بغداد

 به گزارش فرتاک نیوز و به نقل از روزنامه النشره، "احمد جمال" سخنگوی وزارت خارجه  عراق در پاسخ به حمله تند سعودی به سفیر جدید ایران در بغداد تصریح کرد: عراق به خوبی دلیل اظهارات "ثامر السبهان" وزیر مشاور عربستان را متوجه شده است؛ به ویژه بعد از آنکه بغداد به کار سبهان به عنوان سفیر در بغداد پایان داده بود.

 

سخنگوی وزارت خارجه عراق افزود: مستقل بودن عراق به خاطر خون فرزندان آن است و وجود سفارت دیگر کشورها در عراق نشانه ای از این استقلال می باشد.

 

گفتنی است که سفیر سابق عربستان در عراق که پیشتر با درخواست بغداد از سفارت عربستان کنار گذاشته شده بود، اظهاراتی مداخله جویانه علیه سفیر جدید کشورمان در عراق مطرح کرد.

 

«ثامر  السبهان» وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای حوزه خلیج فارس مدعی شد که ایرج مسجدی سفیر جدید ایران در عراق جنایتکار جنگی است.

 

السبهان پیش از این سفیر عربستان در عراق بود اما دولت عراق به دلیل اظهارات مداخله جویانه فراوان و تلاش برای ایجاد اختلاف‌های مذهبی از ریاض خواست تا وی را عوض کند.

 

«ثامر السبهان» در صفحه توئیتر خود مدی شد: ایران یک جنایتکار جنگی و کسی را که تحت پیگرد بین المللی قرار دارد، به عنوان سفیر خود در عراق تعیین کرده است و آن‌ها خواستار بسته شدن کنسولگری عربستان در اربیل (مرکز کردستان عراق) هستند.

 

سفیر اخراجی عربستان در عراق در ادامه با طعنه نوشت: تا کنون هیچ واکنشی از سوی عراق ندیده‌ایم، [به این می‌گویند] حاکمیت کامل و واقعی.

 

ثامر السبهان صبح امروز نیز در گفت‌و گو با روزنامه الحیات عربستان در واکنش به تلاش‌های «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق برای میانچیگری میان تهران و ریاض گفته بود: عربستان هیچ نیازی به واسطه‌گری ندارد و اگر ایران خواهان بهبود روابط است خوب می‌داند که چه کاری لازم است تا انجام دهد.

 

خاطر نشان می شود که ایرج مسجدی، از فرماندهان با سابقه جنگ تحمیلی چندی پیش با تایید ریاست‌جمهوری برای فعالیت در سفارت ایران در عراق به مقامات عراقی معرفی شده است. برخی منابع تایید کردند که با توجه به سوابق سردار مسجدی، وی از سوی دولت عراق مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و طی یک ماه آینده به احتمال قوی مقدمات برای حضور وی در عراق فراهم خواهد شد.

 

وی دارای بیش از ۳۵ سال سابقه حضور در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و آشنایی عمیقی با فضای سیاسی، امنیتی و قومیتی عراق دارد و در فضای سیاسی و اجتماعی عراق از مقبولیت قابل توجهی برخوردار است. سردار مسجدی متولد آبادان است و اکنون سمت مشاور عالی فرماندهی قدس سپاه پاسداران را در اختیار دارد.

 

بنابر این گزارش حسن دانایی‌فر – سفیر فعلی ایران در عراق – در حدود ۶.۵ سال است که در این جایگاه حضور دارد. دانایی‌فر با توجه به سوابقش در کمیته اقتصادی ایران و عراق در کارنامه خود در مدت حضورش در عراق اقدامات و فعالیت‌های اقتصادی زیادی را به انجام رسانده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان