//
کدخبر: ۲۴۹۱ //

موگرینی: بیانیه نشست پاریس موضع کشورهای اروپایی است

'فدریکا موگرینی' مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: بیانیه پایانی نشست صلح پاریس بیانگر موضع یکپارچه کشورهای اروپایی و همسو با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

موگرینی: بیانیه نشست پاریس موضع کشورهای اروپایی است

به گزارش فرتاک نیوز  موگرینی با بیان این مطلب افزود: درصدد یکسان سازی مواضع بین المللی برای بازگرداندن کنشگران سیاسی به میز مذاکرات با هدف استقرار صلح در منطقه خاورمیانه هستیم.

وی با مفید ارزیابی کردن رایزنی های صورت گرفته در این نشست، تاکید کرد: یک چارچوب کلی بین المللی معین شده است که مبتنی بر آن، روند بازگشت کنشگران سیاسی به میز مذاکره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که حدود 70 کشور حاضر در نشست صلح خاورمیانه روز یکشنبه در پاریس مجددا تاکید کردند که تنها راه حل منازعه میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان می تواند ایجاد دو کشور مستقل فلسطین و رژیم صهیونیستی در کنار یکدیگر باشد.

بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس در حالی منتشر شده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در آستانه برگزاری کنفرانس صلح پاریس در خصوص مذاکرات رژیم صهیونیستی - فلسطین، برگزاری این کنفرانس را بی فایده عنوان کرد و افزود: این کنفرانس مغایر منافع تل آویو است.

نتانیاهو در صفحه شخصی با خشم و نگرانی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: کنفرانسی که امروز در پاریس برگزار می شود، کنفرانسی بی فایده است و با هماهنگی فلسطینی ها و فرانسوی ها و با هدف تحمیل شروطی بر اسرائیل صورت گرفته است که با منافع ملی ما هیچ تناسبی ندارد.

کنفرانس بین المللی صلح خاورمیانه موسوم به 'صلح پاریس' با ادعای پایان دادن به نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها، روز یکشنبه با شرکت حدود 70 کشور آغاز به کار کرد و امروز دوشنبه به کار خود پایان داد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان