//
کدخبر: ۱۷۳۶۱ //

می خواهم فرزندانم دور از فضای سیاست باشند

بنده مایل هستم فرزندانم دور از فضای سیاست و امور اجرایی سیاسی قرار بگیرند به همین دلیل هیچ یک از آنها وارد حوزه‌های دولتی نشدند. بیشتر تمایل دارم در بخش خصوصی و خارج از دولت فعالیت کنند.

می خواهم فرزندانم دور از فضای سیاست باشند

به گزارش فرتاک نیوز، بهروز کمالوندی در گذشته سفیر ایران در زیمبابوه و اندونزی بوده و مدیریت ادارات کل ارزیابی و نظارت، امور اداری وزارت خارجه را بر عهده داشت. وی تا مرداد ماه سال ۱۳۹۲ به عنوان معاون مالی و اداری وزارت امور خارجه فعالیت میکرد و پس از ریاست علی‌اکبر صالحی در سازمان انرژی اتمی به عنوان سرپرست معاونت روابط راهبردی و امور مجلس (بین الملل) منصوب شد. حال به بهانه فرا رسیدن ایام نوروز با بهروز کمالوندی که اکنون سمت سخنگوی سازمان انرژی اتمی را بر عهده دارد به گفتگویی صمیمانه‌ نشستیم:

 

لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید متولد چه سالی هستید؟

کمالوندی: بهروز کمالوندی متولد سال 1334 هستم. در رشته علوم سیاسی در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شدم، همزمان در رشته حقوق هم اقدام به تحصیل کردم. مدتی در وزارت بازرگانی فعالیت داشتم و پس از آن هم وارد وزارت‌خارجه شدم در حال حاضر هم در سازمان انرژی اتمی حضور و فعالیت دارم.

 

چه سالی ازدواج کردید و چند فرزند دارید؟

کمالوندی: بهمن ماه سال 58 ازدواج کردم و دارای 4 فرزند، 1 دختر و 3 پسر هستم که آنها در سالهای 60 تا 70 متولد شدند.

 

تحصیلات فرزندانتان چیست؟

کمالوندی: دخترم در رشته بیولوژی (زیست شناسی) خارج از کشور تحصیل کرد و درحال حاضر هم تحصیلات تکمیلی خود را در دوره PHD میگذراند. همچنین دو فرزند پسر بنده مشغول به تحصیل در رشته معماری هستند و در همین زمینه مشغول به فعالیت می‌باشند. فرزند دیگر هم دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی است و از آنجایی که مدتی در اندونزی زندگی کرد به زبان ملایو تسلط دارد به همین دلیل دیکشنری 900 صفحه‌ای به این زبان نوشته است.

 

آیا فرزندانتان را تشویق می‌کنید که وارد عرصه سیاست شوند؟

کمالوندی: بنده مایل هستم فرزندانم دور از فضای سیاست و امور اجرایی سیاسی قرار بگیرند به همین دلیل هیچ یک از آنها وارد حوزه‌های دولتی نشدند. بیشتر تمایل دارم در بخش خصوصی و خارج از دولت فعالیت کنند.

 

بهترین و بدترین اتفاق سال 95 برای شما و سازمان انرژی اتمی چه بود؟

کمالوندی: بدترین اتفاق در سطح کشور حادثه پلاسکو بود که همه مردم را متأثر کرد. از سوی دیگر خبرهای خوب زیادی هم در کشورمان روی داد. ورود 360 تن اورانیوم به کشور از خبرهای خوب سال 95 بود چراکه پیش از این کل موجودی اورانیوم کشور تنها 500 الی 600 تن بود بنابراین این افزایش واردات کشور را در موقعیت خوبی قرار داد از سوی دیگر اقدامات توسعه و تحقیقاتی که در حوزه رادیو ایزوتوپ و تولید سانتریفیوژ انجام شد باعث خرسندی و رضایت مسئولان در سازمان انرژی اتمی شد. از اینکه می‌بینم فرزندانم سلامت هستند و برای زندگی تلاش می‌کنند خوشحال می‌شوم خصوصا اینکه همسرم همواره اهل مطالعه بوده و علاوه بر تحصیلات حوزوی، تحصیلات دانشگاهی داشته به همین دلیل همواره در حال آموختن و آموزش دادن است. تمامی این اتفاق‌ها باعث خوشحالی می‌شود و در مجموع زندگی بنده خوب و خوشایند است.

 

تعطیلات عید به کجا سفر می‌کنید؟

کمالوندی: از کار و فعالیت احساس خستگی می‌کنم و روزانه حدود 12 الی 16 ساعت مشغول کار هستم حتی روزهای تعطیل هم کار می‌کنم بنابراین به جز سفرهایی که برای انجام مذاکرات در سالهای گذشته داشتم، ترجیح می‌دهم امسال تهران بمانم زیرا تهران آرامش بیشتری دارد و می‌توان در این شهر استراحت کرد. ممکن است از فرصت استفاده کنم و به زیارت حضرت معصومه(س) در قم بروم و از دوستان و اقوام خود بازدید کنم.

 

آیا آرزویی در سال 95 داشتید که محقق نشد؟

کمالوندی: به طور کلی آرزو دارم کشور ارتقا پیدا کند اگرچه آمار خوبی از رشد اقتصادی و کنترل تورم در این روزها شنیده می‌شود و به نظر بنده این مسائل نشانه‌های خوبی است اما هنوز در تونل مشکلات قرار داریم و باید تلاش کرد تا این تونل، کوتاه و کوتاه‌تر شود و کشور بتواند به مشکلات جوانان و مشکلات اقتصادی غلبه کند. احساس می‌کنم بخش عمده فشارهایی که بر کشور حاکم بود رفع شده هرچند کشور پیشرفت خوبی داشت اما آرزو دارم شرایطی به گونه ای فراهم شود که ایران را به الگو و نمونه ای خاص تبدیل کند بر این اساس مایلم شتاب پیشرفت و توسعه در کشور شدت بگیرد.

 

چهره سال 95 را چگونه ترسیم می کنید؟

کمالوندی: تعیین چهره سال 95 کار دشواری به نظر می‌رسد اما از نگاه من چهره امسال، سال گذشته و سالهای قبل چهره دوست داشتنی و روی ماه مقام معظم رهبری است.

 

انتظار دارید در سال 96 چه اتفاقی بیفتد؟

کمالوندی: در حال حاضر بخشی از فشارهای خارجی علیه کشورمان رفع شده و کشورهای دیگر واقعیتی به نام جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته‌اند در این شرایط باید همه به خود بیاییم و اختلافات و موضع‌گیری‌های سیاسی را کنار بگذاریم متأسفانه این موضوع در شأن مسئولانی که اهداف عالی دارند نیست. مایلم همه یکدل و یک زبان باشند و فضای خوبی در کشور ایجاد کنند تا الگویی در سطح جهانی باشیم.

 

سخن پایانی؟

کمالوندی: از اینکه جوانان را در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی فعال می‌بینم، خوشحال می‌شوم بنده نیز در سالهای 53 و 54 در حوزه خبر و اطلاع رسانی فعالیت داشتم. آن زمان آرزو می‌کردم جوانان بتوانند دراین زمینه فعالیت خوب و مطلوبی داشته باشند.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان