//
کدخبر: ۱۷۲۰۵ //

پادشاه بحرین : مصرانه خواستار حفظ تمامیت ارضی سوریه هستیم

پادشاه بحرین در بیست و هشتمین اجلاس سران اتحادیه عرب در اردن گفت که مصرانه خواهان حفظ تمامیت ارضی و بازگشت امنیت و ثبات به سوریه هستیم.

 پادشاه بحرین : مصرانه خواستار حفظ تمامیت ارضی سوریه هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری وکاله انباء بحرین، حمد بن عیسی آل خلیفه در سخنانی اظهار داشت: مایه تاسف است که علیرغم تلاش های انجام شده برای دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر برای بحران سوریه، درد و رنج این ملت دارد و باید از دخالت های خارجی در این کشور جلوگیری شود.

پادشاه بحرین ادعا کرد : یکپارچگی یمن و تحقق ثبات و امنیت این کشور و نجات آن از دخالت بیگانگان از اولویت های ائتلاف عربی است و همه طرف های درگیر یمن باید منافع عالی این کشور را در نظر بگیرند.

وی گفت: از تلاش های انجام شده برای بازگشت ثبات و آرامش به عراق و جلوگیری از دخالت های خارجی حمایت می کنیم و خواهان حضور فعال و راهبردی این کشور در دفاع از مسائل و منافع جهان عرب هستیم.

حمد آل خلیفه در ادامه مدعی شد: منامه از تلاش های جاری برای ایجاد وحدت و یکپارچگی در لیبی و تثبیت و تقویت نهادهای ملی این کشور به دور از دخالت های خارجی حمایت می کند.

وی همچنین در باره فلسطین تاکید کرد که تحقق صلح عادلانه در منطقه را منوط به بازگشت حقوق مشروع ملت فلسطین بر پایه کشوری مستقل به پایتختی بیت المقدس و پایان دادن به اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسراییل و توقف همه عملیات شهرک سازی و پایبندی به مصوبات و قطعنامه های بین المللی می دانیم.

پادشاه برحین گفت : کشورهای عربی برای مقابله با خطرهایی که منطقه را تهدید می کند، مواضع مشترک و یکسانی اتخاذ کنند و برای مبارزه با حملات تروریستی تشریک مساعی داشته باشند.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان