//
کدخبر: ۱۶۹۰۳ //

انتقال طعم نوشیدنی ها از طریق اینترنت نیز عملی شد + فیلم

بارها پیش آمده که با مشاهده ی تصویری که یک دوست از یک نوشیدنی یا خوراکی جدید در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشته واقعا تمایل پیدا کرده ایم آن را بچشیم.

 انتقال طعم نوشیدنی ها از طریق اینترنت نیز عملی شد + فیلم
به گزارش فرتاک نیوز،

جالب اینکه شاید در آینده ای نزدیک نیازی نباشد برای همراهی دوستتان در خوردن و نوشیدن در محل حضور داشته باشید. محققان به روشی دست یافته اند که از طریق آن می توانند ظاهر و طعم لیموناد را از طریق اینترنت منتقل کنند. این گروه از محققین ابتدا از سنسورهای رنگ و میزان اسیدیته برای دریافت مشخصات ابتدایی نوشیدنی استفاده کردند، و سپس آن را به یک ظرف متصل به اینترنت پر از آب ارسال کردند که LED ها رنگ نوشیدنی را بازسازی کردند و الکترودها با تحریک پرزهای چشایی طعم نوشیدنی را بوجود آوردند.

البته نتیجه ی کار دقیقا همانند لیموناد نیست. افرادی که نوشیدنی تولید شده را تست کردند گفته اند که این بازسازی دیجیتالی به ترشی لیموناد واقعی نیست. باید گفت که لیموناد به دلیل ساختار ساده خود برای این آزمایش نوشیدنی بسیار مناسبی است.

باید اذعان کرد بازسازی طعم و رنگ این نوشیدنی در این حد هم دستاوردی قابل توجه است. حداقل با استفاده از تکنولوژی می توانیم ایده ای از نوشیدنی که تصویرش را مشاهده می کنیم به دست آوریم. البته محققان برنامه های جالب تری در سر دارند. این گروه در فکر توسعه ی فناوری هستند که بتواند عطر و بوی نوشیدنی را نیز منتقل کند.

در ادامه ویدیوی آزمایش این فناوری را مشاهده کنید.

 

حجم ویدیو: 3.87M مدت زمان : ۰۰:۰۰:۳۵ دانلود
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان