//
کدخبر: ۱۴۲۷۸ //

بازتاب گسترده نوسازی ناوگان هوایی کشورمان در مطبوعات کویت

نوسازی ناوگان هوایی جمهوری اسلامی ایران و ورود دومین هواپیمای مسافربری جدید خریداری شده از شرکت ایرباس، بازتاب گسترده ای در مطبوعات امروز /یکشنبه/ کویت داشت .

 بازتاب گسترده نوسازی ناوگان هوایی کشورمان در مطبوعات کویت
به گزارش فرتاک نیوز،

نشریه پرتیراژ القبس با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت: جمهوری اسلامی ایران توانست با استفاده از فرصت لغو تحریم های هسته ای نسبت به نوسازی ناوگان خود اقدام و دومین فروند هواپیمای مسافربری ایرباس را از فرانسه دریافت کند .

القبس می نویسد: جمهوری اسلامی ایران پس از مذاکره با مسئولان غربی شرایط را برای خرید نزدیک به 200 فروند هواپیمای مسافربری فراهم کرده و قراردادهایی در این زمینه امضا شده است .

این روزنامه کویتی نوشت: مذاکرات ایران با شرکتهای ایرباس، بویینگ و کمپانی ایتالیایی' لئوناردو و نمیکانیکا' موفقیت آمیز بوده و شرکت ایتالیایی نیز پس از مذاکره با طرف ایرانی بر سر فروش 20فروند هواپیمای با موتور توربینی با تهران به توافق رسید.

نشریه الرای کویت نیز با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت: ایران پس از لغو تحریم ها و پس از 4 دهه خرید هواپیماهای جدید برای نوسازی ناوگان خود را آغاز کرده است و هواپیماهای جدید در مسیر کشورهای حوزه شرق آسیا و مقصدهای اروپایی پرواز خواهند کرد .

الرای نوشت: ایران هواپیماهایی در حجم های مختلف برای برآورده ساختن نیازهای خود خریداری کرده و نخستین هواپیمایی که ماه گذشته به این کشور ارسال شد از نوع ایرباس 'A321' و با حجم کوچک تر بوده است .

الرای افزود: بانک های اروپایی برای اجرای این قرارداد میان ایران و طرف های غربی وارد عمل شده اند و ایران قرار است به سیاست نوسازی ناوگان هوایی خود ادامه دهد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان