//
کدخبر: ۱۳۰۶۲ //

اژه‌ای: کاش دولت تلاش‌ها در خوزستان را قبلا انجام می‌داد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ای کاش دولت تلاش‌های خود را در استان خوزستان از هفته‌های قبل انجام می‌داد اما با این حال امیدواریم که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها بتوانند محیطی سالم و در خور نظام جمهوری اسلامی ایران را برای کشور و هموطنانمان داشته باشند.

 اژه‌ای: کاش دولت تلاش‌ها در خوزستان را قبلا انجام می‌داد
به گزارش فرتاک نیوز،

غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و نهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با گرامیداشت روز درختکاری اظهارداشت: امیدوارم همانطور که رهبر معظم انقلاب درباره حفظ محیط زیست، تکثیر درخت و حفاظت از منابع طبیعی در سال‌های گذشته همواره تأکید داشته‌اند همه ما و به ویژه مسئولین نسبت به حفظ محیط زیست، تکثیر اشجار و جلوگیری از تخحریب منابع طبیعی همت لازم را به خرج دهیم تا همه مردم عزیزمان بتوانند در فضای سالم و با نشاط تنفس کنند.

وی افزود: آنچه در برخی استان‌ها و برخی گوشه و کنارهای کشورمان اتفاق می‌افتد بسیار درد آور است چرا که آلوده شدن آب، تخریب جنگل، منابع طبیعی، آلودگی هوا و ریزگردها برای انسان بسیار درد آور است.

سخنگوی قوه قضاییه اظهارداشت: ای کاش دولت تلاش‌های خود را در استان خوزستان از هفته‌های قبل انجام می‌داد اما با این حال امیدواریم که همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها بتوانند محیطی سالم و در خور نظام جمهوری اسلامی ایران را برای کشور و هموطنانمان داشته باشند.

وی تصریح کرد: توقع آن است که دولت کارهایی که در تراز مردم و نظام است را انجام دهد ، قوه قضاییه هم به سهم خود برای پیشگیری از تخریب جنگل‌ها، مراتع و تخریب و تصرف منابع طبیعی تلاش‌هایی را کرده است و با متخلفین در این حوزه هم برخورد لازم را انجام خواهد داد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: دادسرای محیط زیست در تهران تشکیل شده تا در راستای انفال و منابع طبیعی به صورت تخصصی و جدی به پرونده‌های مربوطه رسیدگی کند و امیدواریم بتوانیم در شهرهای بزرگ و شهرستان‌های دیگر دادسراهای ویژه این موضوع را راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: انشاالله دولت و مجلس هم عنایت ویژه‌ای را در خصوص بودجه‌ای که باید از سال‌های قبل به طرح کاداستر اختصاص می‌دادند را داشته باشند تا با این کار به قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد کشور یاری دهند. البته با تکمیل این بودجه در سراسر کشور در بخش منابع طبیعی و زمین‌های شهری داخل محدوده و خارج از آن یقیناً در جهت جلوگیری از تصرفات اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

وی در همین زمینه تصریح کرد: عدم تخریب جنگل و منابع طبیعی و زمین‌های کشورمان با اجرای طرح کاداستر کمتر شده که در آن صورت به نفع مردم و کل کشور خواهد بود.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان