//
کدخبر: ۱۲۶۴۲ //

آمریکا قصد تجدیدنظر در مورد تحریم‌ها علیه روسیه را ندارد

نماینده دائم روسیه در مقر اتحادیه اروپا معتقد است، با وجود تمایل برخی کشورهای اروپایی برای توسعه روابط با مسکو، آمریکا قصد ندارد تغییری در سیاست تحریم‌های خود علیه روسیه بوجود آورد.

 آمریکا قصد تجدیدنظر در مورد تحریم‌ها علیه روسیه را ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

"ولادیمیر چیژوف" نماینده دائم فدراسیون روسیه در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که مقامات واشنگتن هیچ علامتی را نشان نمی دهند که نشان دهد قصد داشته باشند تحریمها علیه روسیه را لغو کنند، این در حالی است که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا «به دنبال بهانه» بوده و پنهان نمی کنند که علاقه مندند تا تحریمهای ضدروسی را کاهش داده و یا لغو کنند.

چیژوف شب گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راسیا-24» با اعلام این مطالب، افزود: «در رابطه با دیدگاه دولت جدید آمریکا در رابطه با تحریمها باید بگویم که مقامات بروکسل بسیار نگران آن بودند که دونالد ترامپ با به قدرت رسیدن، در سیاست این کشور در قبال تحریمها علیه روسیه تجدید نظر نکنند. این موضوع یکی از مسائلی بود که "فدریکا موگرینی" چند هفته قبل در سفر خود به واشنگتن به آن توجه داشت. ولی وی در بازگشت به بروکسل به نظر می رسید که در این مورد اطمینان حاصل کرده است که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. و این یک واقعیت است که هنوز هیچ علامتی در مورد تجدیدنظر دولت جدید آمریکا در این رابطه دیده نشده است.»

این دیپلمات بلندپایه روس در عین حال یادآور شد، این در شرایطی است که برخی کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال بهانه مناسبی هستند و پنهان نمی کنند که علاقه مندند تا تحریمها علیه مسکو را یا کاهش دهند و یا بطور کامل لغو کنند، برای اینکه ادامه این سیاست منافع خود آنها را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

سفیر روسیه در بروکسل همچنین یادآور شد که تحریمها علیه مسکو ممکن است یکی از موضوعات مورد مذاکره بین انگلیس و اتحادیه اروپا در خصوص خروج این کشور از این سازمان باشد که قرار است در اوایل ماه آوریل آغاز شوند.

چیژوف گفت: «زمانی که خروج انگلیس واقعی شود، لندن دیگر الزامی ندارد که از همه تصمیمات اتحادیه اروپا که تا به امروز اتخاذ شده، پیروی کند. به همین دلیل می تواند تنها بر اساس منافع انگلیس تصمیم بگیرد که برخی از آنها را قبول کرده، یا از برخی از آنها صرف نظر نماید. در آن زمان مشخص خواهد شد که تحریمها در روابط روسیه و انگلستان باقی خواهند ماند یا خیر.»

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان