//
کدخبر: ۱۲۵۶۴ //

رویدادها و تحولات یمن در یک نگاه/ دوازدهم اسفند

کشته شدن سه نظامی ائتلاف عربی در یمن؛ برگزاری رزمایش عمومی امارات در سواحل ابوظبی؛ مخالفت مجلس یمن با تاسیس پایگاه نظامی آمریکا در جزیره میون؛ از مهم ترین خبرهای روز پنجشنبه این کشور عربی است.

 رویدادها و تحولات یمن در یک نگاه/ دوازدهم اسفند
به گزارش فرتاک نیوز،

** براساس اعلام بامداد امروز منابع خبری یمنی، 2 نظامی ائتلاف عربی در استان مارب در مرکز یمن و یک نظامی دیگر در استان صنعا کشته شده اند.

از سوی دیگر، ارتش و کمیته های مردمی یمن دیروز گذرگاه علب در عسیر در جنوب غرب عربستان را هدف موشک های 'زلزال 2' و 'گراد' قرار دادند.

** پایتخت امارات عربی متحده که در مداخله نظامی عربستان در یمن مشارکت دارد، بعداز ظهر امروز یک رزمایش بزرگ عمومی با نام 'دژ اتحاد' در راستای سواحل ابوظبی برگزار کرد.

در حالی که این گونه رزمایش ها به ویژه در انظار عمومی در امارات پدیده ای نادر است؛ امارات حضور مردم عادی برای تماشای این رزمایش را آزاد اعلام کرده بود.

این رزمایش در حالی برگزار شد که عربستان و امارات در باتلاق جنگی که از دو سال قبل علیه یمن به راه انداخته اند، گرفتار شده اند.

** مجلس نمایندگان یمن روز گذشته با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن هرگونه توافق خارجی در هر بخشی از خاک جمهوری یمن و جزایر تابعه آن، با هرگونه تاسیس پایگاه نظامی آمریکایی در جزیره میون در باب المندب واقع در جنوب غرب این کشور مخالفت کرد.

گفته می شود که آمریکا، امارات متحده عربی و مصر برای ساخت پایگاه نظامی آمریکایی در این جزیره به توافق رسیده اند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان