//
کدخبر: ۱۲۵۵۸ //
رئیس نهاد «اتحاد علیه ایران اتمی» مدعی شد؛

توافق «ترسناک» و «نگران کننده» ایران و اتریش!

یک نهاد غیردولتی در امریکا می گوید توافق اخیر اتریش و ایران برای همکاری ها در حوزه نفت «ترسناک» و «نگران کننده» است.

توافق «ترسناک» و «نگران کننده» ایران و اتریش!
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از صدای امریکا،یک نهاد غیردولتی می گوید توافق اخیر اتریش و ایران برای همکاری ها در حوزه نفت «ترسناک» و «نگران کننده» است.

دیوید ایبسن، رئیس نهاد «اتحاد علیه ایران اتمی» می گوید توافق همکاری جدید ایران و اتریش برای همکاری در حوزه توسعه نفت که بتازگی در دیدار سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ایران از وین امضا شد، یک «پیشرفت نگران کننده» است چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش نفت اقتصاد ایران فعال است.

نهاد اتحاد علیه ایران اتمی یک گروه غیرانتفاعی است که توسط مقام های امنیت ملی دو حزب جمهوریخواهان و دموکرات رهبری می شود و تلاش دارد جهان را از خطر رژیم ایران آگاه کند.

ایبسن در یک ایمیل به صدای آمریکا درباره این توافق گفت: در حالی مقام های اتریشی برای امضای توافق با ایران اشتیاق دارند که جمهوری اسلامی ایران همچنان اصلی ترین کشور حامی ترور است. هرگونه سرمایه گذاری در این کشور خطر بسیار بالایی دارد.

رئیس «اتحاد علیه ایران اتمی» افزود: یک نگرانی بزرگ از اینگونه توافق ها این است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک گروه تحت تحریم، بر بخش گاز و نفت ایران تسلط دارد. سپاه پاسداران سابقه بدی در نقض حقوق بشر دارد و این مخوف و ترسناک است که شرکت های اتریشی مایل به داد و ستد و عادی سازی روابط با کسانی هستند که چنین رفتار شنیعی دارند.

جزئیاتی از توافق امضا شده در وین برای توسعه حوزه نفتی جدید هنوز منتشر نشده است.

سال ۲۰۱۶، شرکت او ام وی، گروه گاز و نفت اتریشی در بیانیه ای اعلام کرده بود با شرکت ملی نفت ایران یک تفاهم نامه برای توسعه بالقوه و بررسی منطقه زاگرس در غرب ایران امضا کرد.

این شرکت اتریشی با شرکت ملی گاز ایران یک قرارداد مطالعاتی برای میدان گازی فارس نیز امضا کرد.

ژانویه امسال، شرکت اتریشی و گروه انرژی‌دانا تفاهم‌نامه ای برای بررسی انرژی های بازگشت پذیر امضا کردند.

شرکت او ام وی همان زمان در اطلاعیه خود اعلام کرد که طرفین برای ارزیابی پروژه های آینده و همچنین توسعه دوباره پروژه های فعلی صنعت گاز و نفت ایران توافق کردند.

 

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان